Kan bios blive slettet eller hvad kan være årsagen til comp ikke loader op?

  • Hej,


    Min psu er blevet udskiftet og comp er blevet gjort ren for støv..


    Men nu vil compen ikke loade op, den stopper ved der hvor bundkort producent screen vises ved opstart og hvor man kan trykke <del> for at komme i setup/bios.
    Den kan heller ikke komme ind i bios..


    starter op med 1 ram klos og gfx kort.


    Forslag modtages gerne :)


    Update:


    Har lige prøvet at clear cmos, hjalp ikke noget..

  • Kører du med harddiske i raid? Så skal du lige huske at sætte dem i raid inde i bios efter du clear cmos. Får du nogen fejlmeddelelser?

  • Når den starter op siger den <del> for at gå til setup.. når jeg så trykker det skriver den: entering setup..


    men den kommer ikke videre..


    Den giver mig ikke muligheden for det, men kan huske at F8 så går man til boot load menu, men så skriver den: loading boot menu.. men kommer ikke længere

  • Har du husket at sætte alle kabler rigtigt da du skiftede din PSU?
    Også den der skal sidde ved siden af CPU køleren?
    Og evt. også det der går til grafikkortet, hvis det også skal have strøm.

  • Har lige ændret overskrift i håb om at i kloge mennekser kan hjælpe en stakkels person som mig lidt mere..


    Kan bios blive slettet eller hvad kan årsag være til comp ikke loader op?

  • Maskinen har jo kørt før...hmm et newbie bud:
    har du onboard gfx så vi kan udelukke dét? Tilslutninger til kabinet-afd sidder og er vendt rigtigt? Og hvordan rensede du ram-soklerne?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af donaldrap
    Maskinen har jo kørt før...hmm et newbie bud:
    har du onboard gfx så vi kan udelukke dét? Tilslutninger til kabinet-afd sidder og er vendt rigtigt? Og hvordan rensede du ram-soklerne?


    har ikke noget onboard gfx.. rensede ved at tage batteri ud og flytte jumper og tilbage igen efter 10 sek og batteri i igen.. start op..


    kabinet-afd er lidt mere præcist hvad?