hjælp til hardware upgraderinger

  • skal gerne have noget mere fart på min computer da den er en krig om at starte op og "komme sig" efter at være gået på pauseskærm. mit hardware er følgende:


    Antec 1200 kabinet
    Asus p5k Pro
    Intel Core 2 Extreme QX9650 med ZALMAN CNPS8700 LED køler på
    4x1gb kingston DDR2 PC2-5300 Ram
    Geforce GTX 295
    250GB IDE harddisk
    1TB S-ata harddisk
    1000W Thermaltake Toughpower
    X-Fi Platinum Fatal1ty
    LG GGW H20L Super Multi Blue


    har overvejet at få et nyt MOBO dog 775socket da jeg ikke bytter min QX9650 ud foreløbigt men hvilke ting er kritiske at bytte ud eller en god idé at ændre? har hørt at have en lille min hurtig harddisk at have sit styresystem på er en god idé. ud over det så tror jeg at mine RAM er langsomme dog uden at have nogen konkret viden.


    intet at mit hardware er OC'ed vil dog overveje at gøre det hvis jeg får vandkøling i. kommer an på svarne jeg får i min anden tråd angående hjælp til vandkøling
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=118619&sid=
    hvis nogle skulle have nogle gode oplysninger til den del :)

  • En krig om at starte... Lyder ikke som et hardware problem, da selv en gammel spand ikke tager lang tid om at starte på en frisk windows install. :D


    Mit råd vil være at du tager backup af alt vigtigt og så formaterer din computer og installerer windows forfra igen. :) Umiddelbart kan jeg ikke se andet end at du burde have en ganske hurtig computer.

  • Hvis du ska OC ska du ihvertifald ha nogle hurtigere ram vil jeg sige ;)


    og så se om du kan finde et Gigabyte GA-EP45-UD3x de oc'er rigtig godt har selv et Gigabyte GA-EP45-UD3P som er et rigtig lækkeret bundkort :)

  • Jeg vil også gerne anbefale O&O defrag, dog ikke som permanent kørende i baggrunden som det ellers er designet til. Men O&O er hurtigt og effektivt, samt du har flere valgmuligheder for måden at defragge på.