Nyt tastatur - Erfaringer osv :)

  • Hej tweakers.


    Jeg skal have købt mig et nyt tastatur, da mit gamle G15 med engelsk layout er ved at blive lidt træt :)


    Jeg har kigget på følgende:


    Logitech G19 - http://www.logitech.com/index.…ard/devices/4956&cl=dk,da (Mest pga. gaming features osv.)


    Logitech Wave K350 - http://www.logitech.com/index.…ard/devices/5994&cl=dk,da (Mest pga. den gode komfort)


    Logitech Dinovo Edge - http://www.logitech.com/index.…oard/devices/192&cl=dk,da (Mest pga design osv. )


    Jeg ved godt at der er meget forskel på dem. Men har skrevet hvorfor jeg hælder mere til det ene end til det andet.


    Håber i kan komme med erfaringer, eller evt med bud på andre tastaturer? Det er et must at der er en god og stor håndledsstøtte,( og nej, jeg gider ikke have sådan en lang tarm liggende og flyde på bordet, de er sgu godt nok for klamme.) Så hvis i kender nogle tastaturer der har det, så kom endelig med links :)


    Mvh og på forhånd tak - Kristian Flindt


    Btw... Så ved jeg også godt at der er meget forskel på prisen, men det er sgu lidt ligegyldigt hvad det koster...

  • Hvad skal du bruge tastaturet til? Afhængigt af hvad du skal bruge det til er der jo forskellige meninger om hvilket der er det bedste.. Til gaming slår G19 dem begge. Har prøvet at sidde på et Dinovo Edge tastatur og tror jeg ville bliver træt af det i længden hvis jeg skulle spille på det, selve "tastaturet" er for småt. G19 er helt sikkert også mere solidt :T


    Hvis du skal bruge det til blær og ikke spiller særlig meget er Dinovo nok det bedste valg, også fordi du kan bruge det til en bærbar, ps3 etc.. Og det er trådløst og med mus på


    Jeg kender ikke Wave K350, men det ligner et skrivetastatur/ all around tastatur.

  • Det skal bruges ti lidt gaming en gang i mellem, ellers bare at skrive på :)


    Og ja, jeg ved da godt at de kan erhverves billigere, det er jo bare for at få de korrekte billeder osv....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    a dem der ville jeg ta g19. men ser ingen grund til at bruge så mange penge på den istedet for g15 når den jo bar har en større skærm og du selv ka bestemme lysfarve


    Nej, men mit G15 er sgu ved at være lidt dødt :( Der en del ting som er limet, og de begynder lige så stille at falde fra hinanden. Det har vidst også holdt lige siden det blev udgivet med engelsk layout, så jeg syntes nu de penge er givet rimelig godt ud, da det er blevet brugt sindsygt meget :) hehe

  • Så tag K350. Hvis du ikke gamer mere end kun "lidt" er der jo ingen grund til at have et gaming keyboard til 1000kr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Så tag K350. Hvis du ikke gamer mere end kun "lidt" er der jo ingen grund til at have et gaming keyboard til 1000kr.


    Som sagt, så er prisen ligegyldig.. G19 kan jo også bruges til andet end gaming :P


    Er der nogle som har et G19, og evt kan fortælle mig hvor stor den håndleds støtte er, og om den er fast eller sådan en du kan klikke af?

  • Jeg har lige fået et Razer Lycosa og det er en sand fryd at bruge. Håndledsstøtten skal skrues af så den skulle ikke "brække" så nemt af, som mange andre tastaturer med klik lås kan.


    Alle Razers salgsargumenter såsom anti-ghosting og WASD belysning er dog noget man skal tage med et gran salt. Man kan udmærket se tasterne i dagslys uden at de er belyst hvis man ikke er 10finger typen.


    Mit eneste minus er dog at de lydstik der medfølger som fører headset og microphone fra bagsiden af kabinettet og over til tastaturet er utroligt dårligt isoleret. Mine høretelefoner har den genkendelige skratten og mislyd som jeg kan huske fra de gamle AC97 lydkort som kan drive en langsomt til vanvid medmindre at man konstant hører musik eller laver noget andet der overdøver støjen.


    Jeg har heller ikke prøvet macro funktionen endnu men jeg går ud fra at det ikke er ligeså nemt som på G15, da man sidder uden skærm og kun bruger selve tastaturet til at lave dem - man skal altså prerecorde uden for spil for at bruge det til noget. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for nogle eksempler! :) Dejligt at høre hvad folk har af forslag osv.


    Syntes lidt det Microsoft Reclusa ser lidt fucked ud, men det kommer da med under overvejelserne :P


    Har også overvejet det Razer Lycosa lidt, men hvordan er tasterne? Er de sådan nogle helt flade nogle som på bærbare? Eller er de lidt højere? Det er nemlig lidt svært at se på billederne :)

  • De er bærbarflade og belagt med et lag gummi. Overraskende behagelige i forhold til andre keyboards jeg har haft mine fedtede fingre på ;)


    Et hurtigt kamera billede så du kan se hvor lave de egentlig er.
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/102009/DSC00199.JPG]

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Tak for nogle eksempler! :) Dejligt at høre hvad folk har af forslag osv.


    Syntes lidt det Microsoft Reclusa ser lidt fucked ud, men det kommer da med under overvejelserne :P


    Har også overvejet det Razer Lycosa lidt, men hvordan er tasterne? Er de sådan nogle helt flade nogle som på bærbare? Eller er de lidt højere? Det er nemlig lidt svært at se på billederne :)


    Ja det er måske ikke lige frem det kønneste tastatur det kan vi hurtigt blive enige om men hvad det ikke har i skønhed har det så i komfort.

  • Tag diNovo Edge!


    Det er kvalitet og jeg skriver meget bedre end da jeg kørte med mit gamle media tastatur til 300kr. Det er alle pengene værd, for byggekvalitet er sindsyg høj, og jeg har endnu ikk mødt et som er ligeså kvalitet. Desuden så er designet da i en klasse for sig. Det bliver bare ikke mere lækkert.


    og jo, det er trådløst. Men det kører 2 måneder i mellem opladningerne og det er bare at smide det i en docking station. Wupti, 2 timer senere kan du kører 2 måneder mere.



    Held og lykke med købet af nyt tastatur, når du kommer så langt. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay :)


    Tror sgu desværre jeg har fået bekræftet, at jeg ikke skal have et tastatur med flade taster, så det bliver sgu ikke Dinovo Edge.. Ellers et mega fedt tastatur!


    Men der er vel ikke nogle som både har et gammelt G15 og så et G19 som kan fortælle lidt om der er forskel på tasterne osv? :)


    Kunne måske også overveje Logitech G110 eller et Saitek Eclipse III?

  • Overvej evt. også et andet tastatur og så Logitech G13 Gameboard.
    Ved ikke hvor relevant det er for dig, men syns lige jeg ville skyde muligheden der ud.
    Så kan du fokusere på det fedeste keyboard uden at behøve at bekymre dig om de features på G15/19, da du så ville have dem alligevel.


    Everybody wins :9xo

  • hvad er der galt med "flade" taster?? Jeg skriver hurtigere og bedre på dette tastur end jeg har gjort på andre.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shanahan
    Overvej evt. også et andet tastatur og så Logitech G13 Gameboard.
    Ved ikke hvor relevant det er for dig, men syns lige jeg ville skyde muligheden der ud.
    Så kan du fokusere på det fedeste keyboard uden at behøve at bekymre dig om de features på G15/19, da du så ville have dem alligevel.


    Everybody wins :9xo


    Jah, det var også en mulighed! :)


    gaming-king:


    I gaming syntes jeg bare ikke det er det bedste med flade taster, kan godt være at det bare er et spørgsmål om tilvending, så kan godt være det tastatur stadig er med i overvejelserne :)

  • Btw..


    Tror sgu det bliver et Dinovo Edge og så en G13 ved siden af :)


    Jeg ved bare ikke helt med mus? Jeg har en steelseries Ikari, men det ville da pynte på skrivebordet hvis jeg fik mig en trådløs mus sammen med det Dinovo Edge? :) Jeg har overvejet en Mx1100 da jeg holder super på den, men den slår aligevel ikke min Ikari. Nogle ideer til andre muse? :)