NYT PC HARDWARE... Lidt hjælp måske

  • Jeg har lige invisteret i nogle nye pc dele.


    Jeg har købet et motherbord Nvidia 790i sli ultra.


    2 x 2 gb cosair ram pc 12800 1600 Mhz (med blæser køling)


    Min pc kører pt. med to gamle nvidia gfx kort 7900 GTX 1


    En E6600 intel 2,4 dual core Prossessor 2


    Og en alm hardisk seagate 7200 rpm. 350 Gb 3


    Så jeg vil gerne skifte de 3 ting ud.


    EVT


    harddisk WD velociraptor 10000 rpm 150 Gb (2 STK i raid 0)


    Prosessor Core 2 duo 3,3 Ghz (E8600) 6mb
    Core 2 quad 3.0 Ghz (Q9650) 12mb
    Quad core Xeon 3.0 Ghz (X3370) 12mb


    GFX Nvidia 250
    Nvidia 260
    Nvidia 285


    Er der nogen der har nogle gode råd til havd jeg skal vælge.. måske noget helt andet...


    Prisen må godt hænge lidt sammen med det jeg får.. ydelse og nydelse som hun siger .... men jeg fatter ikke en skid af hvad hun mener

    Im a Geek Im a Freak, im a hard playing mother fucker...
    im a total noob, when its comes to hardware mixed with software :-P

  • Ja hvis alligevel du opgradere det meste af maskinen med f eks Q9650 så tag et HD5870. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Er 205 / 260 / 295 Nvidia serien gamle kort ?


    Eller mener du de 7900 gtx kort?? for de kort har jeg jo bare til at side i fra dem gammel opsætning..


    det grafik kort der i 5870 / 5850 er det ikke et ATI kort.. De kører jo Crossfire i stedet for SLI som nvidia gør..


    Og da mit bundkort har Nvidia chipsæt, så kal jeg jo ikke ha 2 gfx kort i på sigt, Håber da der vil blive mere udnyttelse i sli opkobling med tiden.. ellers er der jo ingen grund til alt det fancy SLI tam tam :-D

    Im a Geek Im a Freak, im a hard playing mother fucker...
    im a total noob, when its comes to hardware mixed with software :-P

  • Synes efterhånden det har vist sig,at købe ind så man senere har muligheden for x-fire/sli ikke kan svare sig.Når det blir aktuelt at købe nr 2 kort kan man ofte med fordel sælge sit gamle og købe en nyere gpu der basker ens planlagte setup alligevel,og uden at ha brugt fler penge.Der er jo stort set en ny gpu generation hvert år nu,så imo går det så hurtigt at dual gfx setup lidt har overflødiggjort sig selv,hvilket jeg ser som en god ting;)
    Jeg havde OC E6600 til 3ghz+,købt et HD5850 gfx og en intel m-25 80/120 gb SSD til os og spil.

  • Hvis du vil have dualcore, så teg en e8400 og spar lidt der, den kan nemt OCs til E8600 specs.


    Hvis du skal bruge den til CPU-tunge ting, så tag en quad, Xeon giver dog ikke så meget ekstra at det kan betale sig.


    Hvis det skal være nvidia gfx kort, så tag et 285 hvis du gamer grafiktunge spil (dette gælder ikke WoW:P). Hvis du har et 8xxx kort eller nyere i forvejen, kan du bruge det som fysikprocessor hvis du vil. Et 205 er ikke nok IMO til særligt meget...


    Inden du køber, skal du lige sikre dig at dit bundkort kan trække quadcore og evt. opdatere BIOS, så du er klar.


    Jeg kan godt lide din strategi med at tage to mindre diske (velociraptors no less) og sætte dem i RAID 0

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hej Gutter tak for jeres svar.. Jeg har besluttet mig for at købe et 285 Nvidia GFX og 4 gb Ram mere af dem jeg allerede har. Og så EN Quad prosessor på 3.0 Ghz.. evt en ny blæser til CPU og blæser styring, for hold da kæft hvor er jeg ved at være træt af at høre på de to små blæsere på ram'ne... det er da helt vildt :-D Med hensyn til harddiske så ved jeg ikke om jeg nøjes med samsungs F1 desktop, i stedet for di velosiraptor harddiske, for der er meget at sparre, men hvor meget forskel er der i hastighed???



    JEg har nu installeret mit nye bundkort med de nye ram og det andat gamle HArdware, og så windows 7 64bit version.. og hold da kæft en susses NOT .. jeg kan ikke få lyd på lortet, men det bliver en ny tråd.. håber i kikker mig over skulderen i den tråd, måske et par gode ideer ,,, :oops:

    Im a Geek Im a Freak, im a hard playing mother fucker...
    im a total noob, when its comes to hardware mixed with software :-P

  • Kan bare ikke forstå at du ikke køber et 5870. Det gemmen banker 285. Men det er jo dit valg ;)


    Om du så ikke kan køre SLI.. For det kommer du sikkert aldrig til. Det sagde jeg også den gang jeg købte :P For det andet tror jeg ikke du ikke kunne mærke noget forskel. Og ved at købe 5870 får du også det nyste af det nyeste. dx11 hvor 285 kun har 10