Hjælp - Ny PC

  • Hey!


    Jeg har tænkt mig at købe en ny pc, budgettet er på 7.000 kr. Det skal være en gamer pc, som kan trække de nye spil ordentligt (fx CoD 4:MW 2). Jeg vil gerne have jer til at se på de computere jeg har kigget på indtil videre, og give jeres mening til kende. Evt. kom med andre forslag til en ny gamer pc. Computeren jeg køber skal være samlet i forvejen, da jeg ikke selv kan finde ud af det.


    Indtil videre har jeg tænkt på følgende computere:


    PC 1
    PC 2


    Tak på forhånd ,
    Michael

  • Personligt ville jeg nok vælge pc 1. kan ikke stå for Core i7.
    Og set i lyset af ydelses forskellen på 4870 og 4890, så bekræfter det mig bare mere.
    Men tror virkelig den her kunne ligge grundlag for en masse diskussion.


    Systemerne ser jo begge super fine ud.
    Vil sige at det virkelig kommer an på den opløsning + AA og AF (Anti-Aliasing og Anisotropic Filtering)
    Ville vælge system nummer 1 hvis du kan klare dig med: 1920x1200, 4AA, 8AF, meget høj kvalitets "setting", og det skulle give dig (har jeg set) ca 40 FPS.


    Håber engang du få mod på at samle din egen, at få det hele til at passe sammen er enormt hyggeligt :D


    Håber du bliver super glad for dit valg uanset hvad du vælger.

  • Quote

    Vil sige at det virkelig kommer an på den opløsning + AA og AF (Anti-Aliasing og Anisotropic Filtering) Ville vælge system nummer 1 hvis du kan klare dig med: 1920x1200, 4AA, 8AF, meget høj kvalitets "setting", og det skulle give dig (har jeg set) ca 40 FPS.


    I hvilket spil??


    I7 har vist at være bedre en phenom II, men hvis det står mellem de 2 vil jeg vælge AMD maskinen pga 4890 GFX.


    Jeg ville ofre lidt ekstra penge og tage den her. Så får du et godt GFX til en rimelig pris samtidig med I7. Så kan du kan du også altid tilføje et til GFX senere hvis du har behov for det.


  • helt enig. Fedt grafikkort, fedt processor og fed computer :)

  • My bad kasper1233
    Sorry, i Far cry 2.
    Tror jeg er ved at været lidt træt :crazyeyes:
    Men enig, det nye system der er foreslået er rimelig nice.
    Men igen kommer an på hvad du vil spille med, for du skal have skærmen, ellers er der overkill.

  • Quote

    My bad kasper1233 Sorry, i Far cry 2. Tror jeg er ved at været lidt træt Crazyeyes Men enig, det nye system der er foreslået er rimelig nice. Men igen kommer an på hvad du vil spille med, for du skal have skærmen, ellers er der overkill.


    Med det setup løber far cry 2 over 70 fps.


    Han smider da bare en 24" oven i, eller bare en 1920x1080 skærm da de er noget billigere end 1920x1200 skærme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Med det setup løber far cry 2 over 70 fps.


    Han smider da bare en 24" oven i, eller bare en 1920x1080 skærm da de er noget billigere end 1920x1200 skærme.


    Som sagt er det blot hvad jeg har fået at vide, da jeg self ikke selv har prøvet det system selv.
    Tomshardware.com beskriver at det ligger lige omkring de 40fps med et 4870.
    På den anden side, så længe den kører vel over de 30, så sku jeg mene at der ikke er noget at klage over :D

  • Quote

    På den anden side, så længe den kører vel over de 30, så sku jeg mene at der ikke er noget at klage over


    Så ville jeg nok skrue ned for grafikken.. 30 fps er næsten unplayable i et skydespil.. 60 og over

  • Jeg sagde også: "så længe den kører vel over de 30"


    Nu er der faktisk også en begræsning på hvor store forskelle det menneskelige øje kan opfange. nogen der kender den grænse?

  • Quote

    Nu er der faktisk også en begræsning på hvor store forskelle det menneskelige øje kan opfange. nogen der kender den grænse?


    60 er den "normale", 72 er det højeste menneskets øjne kan følge med på

  • Cool.
    Har virkelig ikke kunne finde svaret på nettet.
    Nogle siger 60, andre siger over 200. Nogen siger at man slet ikke kan opgøre det sådan.
    Fandt det her om gameplay:
    Frames per second
    Gameplay

    <30 FPS
    very limited gameplay

    30-40 FPS
    average yet very playable

    40-60 FPS
    good gameplay

    >60 FPS
    best possible gameplay

    http://guru3d.com/article/radeon-hd-5870-review-test/14
    Men kunne godt tænke mig at se en video der sammenligner det :)

  • Tror hellere du må oprette en ny tråd til det formål shanahan.. Der er vist gået nok off topic i darkknights post...


    Du behøves ikke en video for at sammenligne.. bare find et spil du kan få så langt ned i fps at det ikke kan spilles..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Tror hellere du må oprette en ny tråd til det formål shanahan.. Der er vist gået nok off topic i darkknights post...


    Du behøves ikke en video for at sammenligne.. bare find et spil du kan få så langt ned i fps at det ikke kan spilles..


    Point taken :offtopic:


  • Sorry DarkKnight.
    Er du kommet nærmere dit svar?
    Lige at komme tilbage til emnet :D