Harddisk overskrevet

  • Du må nok hellere forklare dig lidt bedre. Der er jo forskel på partitioner. Hvilken partitionstype har du lavet? Raw, Fat32, Ntfs? og hvordan har du gjort det. Hvad bruger du til at læse hvilke partitioner der ligger på disken ? :)

  • Bruge programmet "killdisk"(må nok ærligt indrømme at navnet lyder mistænksomt, men havde ikk overvejet det dengang:P).
    Lagde det ned på en cd og bootede med cd'en i. Den gik ind i programmet og man kunne vælge de to partitioner som jeg havde på pcen. Jeg overskrev dem begge med 0'er, og kunne derefter(selvfølgelig) ikke boote pc'en.
    Når jeg så prøvede at installere windows, kom problemet med at jeg ikke kunne se de 2 partitioner..

  • okay:) hent en hirens boot cd og kør derefter partitionmagic og opret en fat32 partition, som dækker hele din harddisk. sæt derefter din windowscd i og lav en quickformat til ntfs, når du skal installerer windows.

  • Kan du ikke bare oprette en ntfs partition direkte fra windows installationen.
    Killdisk har nok bare både overskrevet og derefter fjernet partitionerne, så grunden til at du ikke kan se dem under windows installationen er nok bare at de pt ikke eksisterer.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kan du ikke bare oprette en ntfs partition direkte fra windows installationen.
    Killdisk har nok bare både overskrevet og derefter fjernet partitionerne, så grunden til at du ikke kan se dem under windows installationen er nok bare at de pt ikke eksisterer.


    /ask


    Det tror jeg også, det burde være muligt at oprette en ny ntfs partition. Direkte. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • kender godt killdisk og virker fint ved mig har bruget det mange gange, fik det anbefalet af min onkel som har brugt det en del gang... skal selv igang imorgen... 80 timer uden pc ;( :boxed: :pokey:

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    kender godt killdisk og virker fint ved mig har bruget det mange gange, fik det anbefalet af min onkel som har brugt det en del gang... skal selv igang imorgen... 80 timer uden pc ;( :boxed: :pokey:


    Øh... Hvorfor spilde tid på det hvis det er din egen maskine som du selv skal bruge efterfølgende?


    /ask

  • har en træls virus eller trojan der ikke går væk ved formatering... og hvis man nu har nogle ting nogle bestemte folk ikke skal kigge i :P

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    har en træls virus eller trojan der ikke går væk ved formatering... og hvis man nu har nogle ting nogle bestemte folk ikke skal kigge i :P


    Lyder noget suspekt må jeg nok sige? hvad er det for en trojan der ikke gåtr væk efter en formatering? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ved jeg ikke :S min pc var bare stadig langsom efter jeg formatered den sidste...

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().