Ekstra f1, eller ny ssd?

  • Hej. Jeg er lidt lost på hvad jeg skal vælge.


    Jeg har en Spinpoint 750 f1'er - kan jeg vælge at købe en mere (475 kr,-) og køre dem i raid0?
    Eller skal jeg købe en ssd? Vil maks ofre 1000-1300 kr ca.
    Hvilken ssd skal jeg vælge hvis det er (win7)?
    Eller skal jeg vælge at købe to små HDD's, og kan det gøres for 1000 kr? Jeg har aldrig tænkt meget på hdd området, så er lidt (meget) i tvivl om hvad jeg skal vælge, og hvilke harddiske.

  • hvis det er til din nuværende computer, så kan jeg hverken se en fordel i en ny ssdharddisk eller en 750gb samsung i raid 0. SSD vs. nyt grafikkort eller ny cpu:) så gæt hvad du skal tage der:)


    750 GB i Raid 0 --> en harddisk dør = du mister alt data:) fedt at have en datadisk så:D fix dig raid 1, hvis du skal have noget på så store harddiske eller gå op i raid 5:)

  • Fordelen ved en SSD til dit OS kunne være (er det du ville kunne få for 1000 til 1300kr) :
    (Alt efter hvilken ssd): Hurtigere opstart
    INGEN larm fra den harddisk.
    Ingen varme fra den harddisk.


    Fordelene er dyrt købt, men de er der, og guderne må vide at jeg skal have en.
    OCZ Agility eller Vertex kan være værd at overveje.
    Spar evt. op i en ekstra måned og se på en Kingston SSDNow M-Series 80 GB.
    Står Kingston, men er Intel i nye klæder.


  • Godt du kender fordelene ved SSD, men vurder nu lige lidt på om SSD ville være en klogere investering end nyt bundkort og ny processor. For det ville det virkelig ikke.

  • Det er uddateret, jeg har en x2 phenom af de der ekstreme overclock typer jeg købte herinde, mener det er en 740 ? og mit bundkort er et af meget nyere slags. Det er rimelig up to date.


    Jeg skal jo helt op i en sli x295 for det kan mærkes i det jeg bruger det til, og mht til cpu skal jeg jo både skifte bundkort og cpu til i7 hvis jeg skal have mærkbar forskel.
    Nej, min harddisk er flaskehals lige pt.


    Det med 750gb i raid 0 er kun til system. Jeg bruger ofte ikke mere end 120 gb på c drevet før jeg formatere igen, men nu har jeg allerede én 750, og prisen for en ny er så latterlig lav at det ville være dumt at købe to nye små.

  • Hvis du skal bruge en lille disk, der er hurtig til os og nogle programmer/spil, så burde valget falde på en SSD ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H