Statisk Elektricitet

  • hej folkens har læst hele forumet :) og fået en masse gode forklaringer :)
    ved godt at denne tråd er over 6 måneder gammel men håber dog stadig på at få lidt respons :)
    det er sådan at jeg snart skal til at bygge min egen computer kender lidt til det, bare ikke ang statisk elektricitet.
    Jeg har ingen armbånd eller måtter, læste man kunne bruge sit ur og så ledning om og på kabinet ?. Jeg har et ur lavet af rustfrit stål, ville det virke hvis det var ?
    Jeg skal samle min computer på et klinke gulv, hvor vi har gulv varme så det vil sige igen radiatorer. Tænke så at nu når de teknisk set ligger under gulvet ville de absobere det statiske elektricitet ?


    det med at røre sit kabinet med armen lyder som om man har begrænset muligheder ? hvis ens arm altid skal være i kontakt med kabinet :)


    håber i ville svare på denne besked da jeg rimelig snart skal til at bygge min com :)


    #MMP

  • Nu har du faktisk ikke skrevet i nogen tråd men oprettet en ny. Skidt nu med det...


    For at kigge på dit spørgsmål: Faren for at ødelægge sine ting med statisk elektricitet lyder i mine øre stærk overdrevet. Sørg for at aflad inden du går i gang (tag lige fat i vasken eller en radiator), og lad så være med at slæbe dine fødder hen over et syntetisk tæppe lige inden :boxed:


    Lidt almindeligt sund fornuft og der er ikke den store fare. Jeg har efterhånden samlet mange maskiner og rodet i meget HW uden nogen særlige forholdsregler, og der er endnu ikke sket noget. Self. skal man være obs hvis man går rundt og får stød hele tiden, men er det ikke tilfældet så er sandsynligheden for at det lige skulle ske når du går i gang med at samle maskinen meget lille!


    /ask

  • Fuldstændig enig i at der ikke er de store farer.
    Men tilgengæld tager jeg ikke chancen - Hardware koster ofte mange tusinde, og sammenlignet så koster et antistatisk armbånd kun få håndører.


    Og når man har købt den, så har man den til evig tid.