Aldi-computer til 3799 - Duer den?

  • Hej Alle.


    Jeg har længe snakket om at jeg skulle have en ny computer. Det er dog aldrig blevet til noget.
    Nu har jeg fået nyt kamera, og min nuværende computer, kan ikke længere følge med ved de store billedfiler (20 mb.) i Photoshop. Jeg er derfor nødt til at investere.


    De står dog ikke ret godt til med økonomien, og jeg er på udkig efter en billig med kraftfuld computer.


    Jeg har set at Aldi har en på tilbud, som, sammenlignet med min computer, lyder ret hurtig.


    Det er den her:
    http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML


    Computeren skal ikke bruges til noget som helst andet end billedredigering. Men det skal den også helst kunne gøre snildt.


    Vil i anbefale mig en anden i ca. samme prisklasse i stedet? Jeg har ikke mod på at købe en "samle-selv-pc", den skal helst købes færdigsamlet.


    Mvh. Anders.


    EDIT: Er den evt. bedre?
    http://www.prcdata.dk/produkt/…640gb-gf9500gt/106381040/

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Hvis man kan li designet så ja. Jeg ville bygge selv. Eller se på de løsninger topdata har evt.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hvis man kan li designet så ja. Jeg ville bygge selv. Eller se på de løsninger topdata har evt.


    Jeg er fuldstændig ligeglad med design, så længe det virker.
    Jeg kigger lige på topdata.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Synes det er en rimelig pc til den pris. Ulempen er så at Medion ofte bruger bundkort, der ikke er helt standard (gjorde de i hvert fald i gamle dage), så opgradering er svær at lave gradvist i dem. Hvis du ikke opgraderer i dele alligevel, så kan du roligt købe den.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Det lyder rigtig godt. Jeg har alligevel ingen planer om at opgradere den efterfølgende.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Jeg har efterhånden hørt om en del der har brændt nallerne ved at købe computer hos Aldi så personligt ville jeg holde mig fra stedet. Det eneste gode fra den butik er deres toiletpapir med små, blå, søde hvaler på.


    Derudover tror jeg faktisk at du får mere for pengene fra Topdata.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Køb en LG skærm i stedet så ;)
    Synes ikke deres skærme har et godt billede.


    I tilslutning til hvad dna skriver:
    Jeg kender mange der har været tilfredse med deres pcer fra Aldi. Tænker du på reklamation af en pc, der går i stykker, eller hvad tænker du på her dna?
    Man kan nemlig være ude for en del ventetid på reklamationer, da de vist sendes til Tyskland for at ordne dem, men ellers har jeg ikke hørt dårligt om det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    I tilslutning til hvad dna skriver:
    Jeg kender mange der har været tilfredse med deres pcer fra Aldi. Tænker du på reklamation af en pc, der går i stykker, eller hvad tænker du på her dna?
    Man kan nemlig være ude for en del ventetid på reklamationer, da de vist sendes til Tyskland for at ordne dem, men ellers har jeg ikke hørt dårligt om det.


    Ja, det er ved reklamation jeg har hørt om reklamationerne. Jeg mener Ekstra Bladet satte fokus på det på et tidspunkt. Om de egentlig er værre end så mange andre steder er jeg egentlig ikke sikker på.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ingen tvivl om at det skal tages med i overvejelserne, hvis du spørger mig :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Lige et tillægsspørgsmål:
    Hvordan er Medions skærme? Aldi har nemlig også tilbud på en Medion AKOYA P54008.
    Den her:
    http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF02.SHTML


    Hvis den ikke duer, så køber jeg en bedre LG skærm.


    Når nu det er billedbehandling du skal bruge computeren så er det dumt at spare på skærmen. Det bedste bud vil være at købe en skærm der ikke har TN-panel, men f.eks. S-IPS panel (du kan læse mere om det på flatpanels.dk). De er dog noget dyrere, formentlig omkring 2500 kr. men hvis du mener det med billedbehandling seriøst så er skærmen et temmelig vigtigt omdrejningspunkt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg ved godt at jeg er en værd pc-nørds værste mareridt lige nu, men jeg endte op med at købe min pc i Bilka i stedet for Aldi.


    De havde en Acer på tilbud til 3900, med følgende specifikationer:
    AMD Athlon 7450 Dual-core 2,40 GHz
    8 gb. ram.
    1 tb harddisk


    Den kører som en drøm, sammenlignet med min gamle computer.


    Jeg ved ikke om Aldi'eren var bedre, men lidt impulsivitet en gang imellem gør hverdagen lidt sjovere. Uanset hvad er jeg meget glad for den.


    Desuden har jeg virkelig gode erfaringer med Bilkas kundeservice.


    Jeg købte også en lækker 24" Samsung SyncMaster P2450 til 1900 kr. Den var den i butikken der så lækrest ud og den ser også voldsomt lækker ud på mit skrivebord.


    Uanset hvad, tak for hjælpen!

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • Hvad for gfx er der så i den? For skal du spille lidt på 1920*1200 så skal det jo være noget der duer lidt.
    Jeg har PT dags dato ikke set en eneste computer i Bilka der kunne udnytte en 24 tommer skærm og jeg kan betro dig jeg har tit stået og gloet på deres pcér mens konen fiser rundt og henter andre vare. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hvad for gfx er der så i den? For skal du spille lidt på 1920*1200 så skal det jo være noget der duer lidt.
    Jeg har PT dags dato ikke set en eneste computer i Bilka der kunne udnytte en 24 tommer skærm og jeg kan betro dig jeg har tit stået og gloet på deres pcér mens konen fiser rundt og henter andre vare. :))


    Nu skriver han jo at computeren udelukkende skal bruges til billedbehandling.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Den skal netop kun bruges til billedbehandling. Jeg er ikke i tvivl om at gfx langt fra er optimalt til så stor en skærm, men til Photoshop er det helt fint.
    Photoshop kører virkelig lynhurtigt.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Den skal netop kun bruges til billedbehandling. Jeg er ikke i tvivl om at gfx langt fra er optimalt til så stor en skærm, men til Photoshop er det helt fint.
    Photoshop kører virkelig lynhurtigt.


    Jamen så er der bare at sige tillykke. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate