Adgangskode/Opstart

  • Hej!


    Håber virkelig at I kan hjælpe, da jeg virkelig er desperat lige nu!


    Jeg har lige købt en Zepto bærbar for 2 uger siden, og mit fingeraftryk har aldrig virket da jeg havde købt den.
    Så jeg tænkte, at jeg måske skulle hente en driver til den.. Så efter jeg havde rodet lidt med den, så slukkede jeg computeren, og et par timer senere da jeg startede den op, så er der ikke noget brugernavn og adgangskode!


    Så jeg kan ikke komme ind til skrivebordet :(.
    Ved I hvad jeg kan gøre? Har virkelig brug for det, da jeg har ekstremt vigtige gymnasiefiler gemt.


    Det er en Zepto Anthea a15. Windows Vista, 64-bit.

  • Er det ikke bare at gå ind i bios og fjerne brugeren under et eller andet, og så starte den i fejlsikret tilstand? Kender en det er sket for, og mener det var noget lignende den måde han løste det

  • Når du starter din computer går du ind i bios ved at trykke på enten delete eller noget f3 eller lign. Så skal du ind i noget der hedder noget med et eller andet account gøgl, og derefter starte den i fejlsikret tilstand.. Som du nok kan høre kan jeg ikke helt huske det :rolleyes: .. ;)

  • Hmm.. Altså måske har jeg formuleret mig forkert. Altså jeg har slet ikke mulighed for at skrive adgangskoden. Jeg kan godt huske min adgangskode, men der er ikke nogen steder at skrive den.


    Ligesom når man plejer at opstarte, så står der brugernavn og password. Men her er der intet..


    Var inde i det der BIOS, og man kunne godt nulstille adgangskoden, men mit problem er jo, at der er ikke nogen steder at skrive adgangskoden! :(


    Håber du/I har andre forslag

  • Jeg tror at det eneste du kan gøre for at redde maskinen er at ringe til Zepto og spørge om de har et hurtigt svar på problemet. Ellers må du geninstallere Windows UDEN at formatere drevet så alle de gamle dokumenter stadigvæk ligger der. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |