G5 mus + Musemåtte

  • Jeg er rimelig ny herinde og ved ikke hvordan et tråd skal stilles 100% op, men jeg vil gøre mit bedste. Jeg har en G5 mus, og har ofte undret mig over hvilken musemåtte er der er den ultimative bedste der til, spil jeg spiller er Cs:s (Counter Strike Source) og WoW (world of warcraft) jeg vil gerne have nogle udpaterede svar på en perfekt musemåtte, prisen er ligegyldig, bare den kører og virker 100% perfekt.


    - Jeg vil også gerne vide om der er nogle bedre mus ude som i ville anbefale jeg burde købe istedet for min G5 mus, og hvorfor jeg burde købe lige præcis denne mus istedet.. Dog skriv det som sæt


    G5 + Musemåtte osv..


    Dog vil jeg helst gerne finde en perfekt musemåtte til min G5


    Mvh Voltz.

  • Hehe... Det er et lidt sjovt spørgsmål. :D Der kan vel næppe findes en perfekt musemåtte, men blot en god én. :D


    Men nå... Nok ordkløveri.


    Der er intet der stikker bordpladen på mit billige skrivebord!! Den er "perfekt" :clap: Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med min G5 på den træplade - kører smooth. :D


    Dog er der en lille ulempe og det er at den hvide maling er ved at blive lidt slidt der hvor jeg kører... :$


    PS. Dette indlæg er ikke ment som en joke.. Jeg bruger altså ikke nogen musemåtte og jeg har ikke haft problemer. :)

  • Jeg bruger en Steelseries QCK musemåtte den koster kun 79kr i elgiganten.
    http://old.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398181


    Det er en tynd stof måtte.


    Jeg havde før prøvet med Icemat, fUNC og andre. Men for mig er QCK'eren det bedste. Jeg har prøvet følgende mus på måtten, Logitech MX510, Razor Deathadder og Microsoft Sidewinder.. På mandag får jeg min nye Logitech G500 :P det bliver bare lækkert..



    Edit @ Havde glemt link til måtten.

  • Func 1030 er en super måtte efter min mening, den er lynhurtig og præcis. Jeg har både Func 1030 og QCK og de er efter min mening lige gode til hver deres formål. Func 1030 er til lyn hurtigt spil med en hvis præcision. QCK er til det lidt langsommere og kontrollerede spil med høj præcision(men på ingen måde langsom som sådan).


    Kan varmt anbefale begge.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Func 1030 er en super måtte efter min mening, den er lynhurtig og præcis. Jeg har både Func 1030 og QCK og de er efter min mening lige gode til hver deres formål. Func 1030 er til lyn hurtigt spil med en hvis præcision. QCK er til det lidt langsommere og kontrollerede spil med høj præcision(men på ingen måde langsom som sådan).


    Kan varmt anbefale begge.


    Så er der sgu ingen grund til at gi 284 kr for Func. Jeg ville vælge en tur forbi El giganten og nuppe en 79 kr´s måtte. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Personligt foretrækker jeg den gamle Icemat. Den er dejlig hård at køre på, men samtidig utrolig glat - musen skal dog have en ny omgang teflontape på undersiden en gang hvert halve år hvis jeg skulle komme i tanke om et decideret minus. Det er også rart at måtten køler håndleddet pga. materialet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg bruge en steelseries 1-2 http://www.edbpriser.dk/Produc…&q=steelseries+1-2&sp=all den er sku dejlig men man skal dog købe nogle nye glidefalder...

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    jeg bruger en QCK Heavy og den er jeg meget tilfreds med. den er godt nok meget stor, men det ka jeg godt li (:


    Havde jeg skrivebord til sådan en .. :D så havde jeg også sådan en :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Så er der sgu ingen grund til at gi 284 kr for Func. Jeg ville vælge en tur forbi El giganten og nuppe en 79 kr´s måtte. :D


    Nu har jeg også kun betalt 150kr for min, det er ikke alle 1030´ere der koster 290kr ;) Men ville nu gerne ha smidt 290kr efter den måtte, den er bare super.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • jeg vil sige den bedste og med slidstørke muse måtte jeg har haft er et stykke leder i ca den samme størrelse som en almindelig musemåtte.
    jeg har også en g5 mus så det kunne være et godt bud :D

  • Steelseries QCK er en rigtig god musemåtte. Jeg bruger den størrelse der ca. er 40x40 cm. Det er rigtig godt for så kan man køre musen for oven på musemåtten, og så lade armen slappe af på resten af måtten. Derved ender man ikke med at ens arm klistrer fast til bordet, hvis man spiller for meget :P


    - Kører selv G5 + Steelseries QCK, så ved hvad jeg taler om.
    Nb. synes at at musen kører bedst på musemåtten når den har alle vægtene i, for så kommer den ikke til at lette, hvis man flytter hånden hurtigt ;) bare et godt råd.

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM