Asus 4850 fejl BIOS flashet - Booter ikke. Hvad nu?

  • Martin inde på OCteamDanmark hjælper mig med at overclocke mit Asus 4850 med moddet BIOS, og det egentlig fint indtil jeg skulle flashe BIOS'en over på kortet. ATIflash ville ikke lade mig uden at force den og nu booter kortet ikke længere. Jeg skulle måske havde lyttet til programmet men BIOS'en så umiddelbart fin ud i Windows og jeg stoler i min naivitet da på de "professionelle".


    Anyway - er der noget jeg kan gøre for at få kortet tilbage i live igen? Jeg har ATIflash, Original standard BIOS og den modificerede på et bootable usb stick men da maskinen ikke booter ved jeg ikke hvad jeg kan gøre. :(


    Edit: Tyder på at jeg må anskaffe mig et billigt PCI grafikkort for at få maskinen til at boote igen. Æv! :( ( Har rykket posten videre til Køb/Salg for at se om der skulle være nogen der har et liggende.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Martin inde på OCteamDanmark hjælper mig med at overclocke mit Asus 4850 med moddet BIOS, og det egentlig fint indtil jeg skulle flashe BIOS'en over på kortet. ATIflash ville ikke lade mig uden at force den og nu booter kortet ikke længere. Jeg skulle måske havde lyttet til programmet men BIOS'en så umiddelbart fin ud i Windows og jeg stoler i min naivitet da på de "professionelle".


    Anyway - er der noget jeg kan gøre for at få kortet tilbage i live igen? Jeg har ATIflash, Original standard BIOS og den modificerede på et bootable usb stick men da maskinen ikke booter ved jeg ikke hvad jeg kan gøre. :(


    Edit: Tyder på at jeg må anskaffe mig et billigt PCI grafikkort for at få maskinen til at boote igen. Æv! :( ( Har rykket posten videre til Køb/Salg for at se om der skulle være nogen der har et liggende.


    Ja et PCI kort kan hjælpe dig hvis du ikke vil forsøge et blindt flash :)) Har et nv gf2 du kunne låne,men du bor desværre for langt væk.
    Nu var det vel din egn bios du brugte ? Ved ikke hvor mange flash jeg har lavet,men har aldrig oplevet dit problem,eller for den sags skyld nogen problemer,ved at modde den org bios.

  • Jeg fik løst problemet ved hjælp af en ven der har et SLI bundkort (Pyha!). Tænkte også selv blind flash men kortet passerede ikke POST'en så der var ikke noget at gøre dér. :)


    PS: Og nej, det var ikke min egen BIOS. Det var en jeg fik fra Martin på OCteamDK forumet. Den må have været til et andet make eller noget. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().