Nyt keyboard til gaming og langtidsbrug.

  • Mit gamle Zboard er som nyt efter 4-5? år men det er begyndt at se gammelt ud i forhold til de nyere alternativer som er kommet på markedet - og det larmer at taste på - og det er tysk :(


    Jeg leder efter følgende egenskaber.


    - Er bygget som en tank.
    - Har en komfortabel håndledsholder.
    - Har lys under tasterne.
    - Har få eller ingen muligheder for macro eller profiler. Jeg brugte dem alligevel aldrig Keyset's på mit Zboard.
    - Ser stadigvæk nyt ud om 3-4år. Dvs. ingen tynde lag maling eller gummioverflader. Det eneste tegn mit Zboard bærer af at være gammelt er lidt støv imellem tasterne.


    Rimer det på noget I kender/har? Har kigget lidt på Razer Lycosa, men den har gummitaster :boxed:


    EDIT: Hvis der er nogen bosat i aalborg som kender en forretning der har visse af de nedenfornævnte keyboards på demo display må I meget gerne sige til. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Nogen max pris..? trådløst ikke trådløst..?

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Hmm... Mit budget er omkring en 6-700kr. Med tråd. Jeg hader at skulle oplade :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En af mine venner har et G15 og det er ikke lige min smag. Illuminated keyboardet ser fint ud. Måske en mulighed :)


    @Lama: Du mangler vistnok noget ala. Det er virkelig en chick magnet eller "så billigt et køb at jeg burde kræve din førstefødte i bytte" :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    En af mine venner har et G15 og det er ikke lige min smag. Illuminated keyboardet ser fint ud. Måske en mulighed :)


    @Lama: Du mangler vistnok noget ala. Det er virkelig en chick magnet eller "så billigt et køb at jeg burde kræve din førstefødte i bytte" :))


    Haha forstår sku ikk nordjysk, selvom jeg er semi-tørvetriller fra samme område.. Men fornemmer godt hva du mener, og kan ikke se det fede i at have et computerbord der ligner noget fra en dårlig sci-fi film.. :finger: :D


    Evnerne ligger ikke i dit udstyr, men i dig selv.. eller noget :razz:

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Nej det er nu heller ikke fordi at jeg forventer at kunne se en forbedring i mit gameplay. Men når man bruger sin maskine så mange timer hver dag som jeg gør, skal ens periferaler (typo?) sgu være behagelige at bruge ;)


    PS: Jeg er iøvrigt sjøbenhavner tvunget i eksil på fastlandet ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Ja det var faktisk reviewet af Valo keyboardet der fik mig til at tænke på en udskiftning. Problemet med Valo er bare den manglende håndledsstøtte, som f.eks. mit eget Zboard har :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Ja det var faktisk reviewet af Valo keyboardet der fik mig til at tænke på en udskiftning. Problemet med Valo er bare den manglende håndledsstøtte, som f.eks. mit eget Zboard har :(


    Jeg læste egentlig godt du søgte et med håndleds støtte, men min korttids hukommelse er ikke hvad den har været ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg har Logitech Illuminated og det er et rigtig fedt tastatur. Så vidt jeg kan se opfylder det også alle dine krav...måske lige bortset fra holdbarheden. Det er der ikke nogen der kan svare på da tastaturet kun har omkring et års tid på bagen. Men det virker nu ret solidt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • http://www.daskeyboard.com/


    se om dette er noget for dig, jeg vil næsten garantere at dette dør ikke under gaming.. =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hmm.. der står følgende på deres egen side, men jeg ved ikke hvor hårdfør belægningen er. Det er jo ikke fedt hvis den helt slides af WASD tasterne efter brug. :( Men udover det er det keyboardet jeg bedst kan lide af dem jeg har kigget på. :9xo


    Keytop with non-slip rubber finish
    With its non-slip rubber finish, the Razer Lycosa offers optimum tactile comfort and makes slipping up in the heat of action a thing of the past.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |