Blue-Ray afspiller? Comp VS Afspiller

  • Står og er ved og få mit et nyt dejligt TV ind til stuen og så vil jeg egentlig gerne have en blueray afspiller, men har tænkt over om jeg ikke lige så godt kan købe et blueray drev til min computer, den er alligevel koblet til som Media-center da alle mine DVD'r ligger på den.


    Men er der nogle store Ulemper ved at bruge computeren til BR afspilning?..


    Comp kan ses i min signatur og kraftigere er på vej når Nvidia kommer med Nye kort og I9 Kommer på markedet.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ehm det kommer jo lidt an på hvilket anlæg du vil bruge til lyd hvis du altså har sådan et og hvor kræsen du er. Hvis du f.eks. har en nyere reciever med god lyd decoder og gode billed scalere kan du med fordel udnytte at denons nye blu-ray afspillere har pure-direct funktion hvor signalet forlader blu-ray afspilleren fuldstændig ubehandlet og så foregår det hele i recievere. Nogle mener at det giver bedre kvalitet.


    Hvis du har en ældre reciever og gerne vil have de nye formater understøttet skal du jo have en blu-ray afspiller med indbygget decoder for dem. Ved ikke om man kan få computeren til at decode dem.


    Og så ser det jo ikke ud som om at det er en dicideret htpc du har der så der er vel også noget strømforbrug/støj at tage højde for.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

    Rettet en gang, sidst af Uldar ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Ehm det kommer jo lidt an på hvilket anlæg du vil bruge til lyd hvis du altså har sådan et og hvor kræsen du er. Hvis du f.eks. har en nyere reciever med god lyd decoder og gode billed scalere kan du med fordel udnytte at denons nye blu-ray afspillere har pure-direct funktion hvor signalet forlader blu-ray afspilleren fuldstændig ubehandlet og så foregår det hele i recievere. Nogle mener at det giver bedre kvalitet.


    Hvis du har en ældre reciever og gerne vil have de nye formater understøttet skal du jo have en blu-ray afspiller med indbygget decoder for dem. Ved ikke om man kan få computeren til at decode dem.


    Og så ser det jo ikke ud som om at det er en dicideret htpc du har der så der er vel også noget strømforbrug/støj at tage højde for.


    Har en Marantz SR4003.


    Min PC står ikke i stuen så der er ingen støj fra den.
    Og jeg har kigget lidt på at kører digital lyd, måske se om AISO eller hva det nu hedder kan overfører film-lyd, det skulle være et ubehandlet format så computeren ikke er inde og pille ved det, hvilket jo så er det samme som en dedikeret BR afspiller.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW