EKstern harddisk til windows og mac

  • Jeg har en Western Digital ekstern harddisk på 300gb. Den er konverteret til FAT32 så man kan skrive på den både på mac og windows. Men er der ikke en bedre mulighed? Man kan jo ikke overføre særlig store mængder ad gangen osv.


    Kan det virkelig passe at det er den eneste mulighed?

  • Personligt har jeg bare en FTP-server til at stå så har ikke problemet med at flytte mellem dem, hvis du skal bare skal flytte mellem dem kan du evt bare sætte Rumbus mener jeg det hedder op på din mac, kører genialt efter min mening..


    http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/eshop.html


    Her er et program der gør at OSX og Snow Leopard kan skrive til NTFS, kunne være din løsning.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Så vil jeg hellere installere MACdrive på windows og så formatere i HFS+. NTSF er Microsofts filsystem, og da de var halvvejs med udviklingen fyrede de den ansvarlige, og det er aldrig blevet et optimalt filsystem! Derimod kører HFS+ meget godt.


    Jeg bruger selv MACdrive, og der fungerer bare rigtigt godt.


    Hvis har bruger sin HD til at hente ting fra vennerne skal han også bare lige tænke over hvad de kører af OS.. Hvis de kører windows er det jo besværligt at skulle installere program hvergang for at kunne bruge den ude hos dem.


    Men ja ingen tvivl HFS>NTFS, men som sagt er det bare besværtligt hvis alle venner/familie kører windows.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW