1

tirsdag, 29. september 2009, 13:24

Hey Tweak

Jeg tror jeg skal have mig en lille hurtig bærbar. Den skal være hurtig da den skal bruges til noget krævende Musik redigering. Noget tilsvarende en Core 2 Duo E6600 yddelses mæssigt som minimum!

Det svære ved det er at jeg gerne vil have en som er omkring en 12", gerne en forholdsvis høj opløsning (over 1024 x 768) også skal den kunne holde til nogle tæsk! Tænker lidt på IBM, men de er bare så pisse dyre.. :P Nu er jeg godt klar over at skal man have en laptop med de krav så kan jeg godt regne med at skulle give omkring en 10k for at få noget ordentligt..

Men har i nogle forslag?

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

2

tirsdag, 29. september 2009, 14:11

ved ikke hvad du siger til mac, men en Macbook pro 13" ville da være et godt valg :)

3

tirsdag, 29. september 2009, 14:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af NiEn
ved ikke hvad du siger til mac, men en Macbook pro 13" ville da være et godt valg :)

Det dur ikke desværre.. Det software jeg bruger er til windows.. :/

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

4

tirsdag, 29. september 2009, 14:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi

Citeret

men du kan installerer windows, hvis du har behov for dette :)

hvis du alligevel ikke gider at lege med det, så er X200 fra lenovo eller en Esprimo U9210 to ganske mulige kompetanter til rollen, som din nye bærbar

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…8400&pid=473128
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…8400&pid=471707

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

5

tirsdag, 29. september 2009, 14:28

Citeret

Citeret

arh det var sku lidt en skam..

6

tirsdag, 29. september 2009, 14:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Helmer

Citeret

Citeret

men du kan installerer windows, hvis du har behov for dette :)

hvis du alligevel ikke gider at lege med det, så er X200 fra lenovo eller en Esprimo U9210 to ganske mulige kompetanter til rollen, som din nye bærbar

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…8400&pid=473128
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…8400&pid=471707

De ser faktisk ganske fornuftige ud. Hælder mest til lenovo'en da jeg har haft en ibm før og det var sq kram. Men hvordan er kvaliteten så på lenovo maskinen i forhold til de gamle ibm modeller i t og x serien?

og hvad med den fujitsu hvordan er kvaliteten på den?

har kigget på dells hjemmeside:

http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/…s=dhs&cs=dkdhs1

Nu ved jeg ikke lige hvad jeres holdning er til dell men det kan i jo så fortælle mig ! :)) For synes at nummer to på siden jeg linker til har nogle gode specs til billige penge. Den er jo så dog også lidt fysisk større end jeg egentlig havde regnet med, men det ser jo ud til at man får meget mere yddelse ved bare at gå 1" op i størrelse, så det var måske værd at overveje at leve med den lidt større maskine også få den bedre yddelse.?

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

7

tirsdag, 29. september 2009, 14:52

Esprimo er lidt ligesom Lenovos R-series altså value businesserier. Det samme er gældende for Dell's Vostroserie, men du kigger dog på XPS, som faktisk er deres gamerserie. Ikke noget jeg normalt ville vælge medmindre du smider en ordentlig serviceordning på den.

fordelen ved X200 er klart, at du får 3 års pick up and returnwarranty med i hatten. Det er kun et år på Vostro og Esprimo. så alene dette retfærdiggøre prisen.

Man taler om, at der på nogen punkter er sket ændringer i konstruktionen, men dette er hovedsageligt gjort for at tilpasse sig vægtkrav. der er ingen tvivl om at T4x bodiesog T2x bodies er bedre end de nuværende T4xx og T5xx, men ikke noget som er værd at ringe hjem om, så lad den diskussion ligge.

KONKLUSION: TAG X200 fra Lenovo, LIFEBOOK's fra Fujitsu Siemens eller Latitudes fra Dell

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Helmer" (29.09.2009, 14:53)

8

tirsdag, 29. september 2009, 14:57

Citeret

Esprimo er lidt ligesom Lenovos R-series altså value businesserier. Det samme er gældende for Dell's Vostroserie, men du kigger dog på XPS, som faktisk er deres gamerserie. Ikke noget jeg normalt ville vælge medmindre du smider en ordentlig serviceordning på den.

fordelen ved X200 er klart, at du får 3 års pick up and returnwarranty med i hatten. Det er kun et år på Vostro og Esprimo. så alene dette retfærdiggøre prisen.

Man taler om, at der på nogen punkter er sket ændringer i konstruktionen, men dette er hovedsageligt gjort for at tilpasse sig vægtkrav. der er ingen tvivl om at T4x bodiesog T2x bodies er bedre end de nuværende T4xx og T5xx, men ikke noget som er værd at ringe hjem om, så lad den diskussion ligge.

KONKLUSION: TAG X200 fra Lenovo, LIFEBOOK's fra Fujitsu Siemens eller Latitudes fra Dell

Hehe okay.. Jeg ender nok også med X200'eren da man ved hvad det er hvis du siger kvaliteten ikke er værd at ringe hjem om :)

Men må man spørge hvorfor du ikke vil vælge sådan en XPS fra dell uden en ordentlig service ordning ? Er de da kendt for at være noget l*** eller ? For den skal nemlig bruges til en del transport så kvaliteten er også en ret høj faktor.

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

9

tirsdag, 29. september 2009, 15:21

Du må ikke forstå det sådan, at Dells XPS serie er lort, for det er ikke, hvad jeg prøver at konkludere. Jeg konkludere blot, at når du smider 10000 efter en XPS model, så får du ikke samme høje serviceniveau på maskinen, som hvis du for eksempel kigger på latitude eller X200 :)

Xpsmaskinerne har dog den fordel, at de i de fleste tilfælde har dedikeret grafikkort, hvilket gør dem bedre, hvis du skal spille på¨farten med en mindre skærm. følger du mig ? :)

10

tirsdag, 29. september 2009, 15:27

Citeret

Du må ikke forstå det sådan, at Dells XPS serie er lort, for det er ikke, hvad jeg prøver at konkludere. Jeg konkludere blot, at når du smider 10000 efter en XPS model, så får du ikke samme høje serviceniveau på maskinen, som hvis du for eksempel kigger på latitude eller X200 :)

Xpsmaskinerne har dog den fordel, at de i de fleste tilfælde har dedikeret grafikkort, hvilket gør dem bedre, hvis du skal spille på¨farten med en mindre skærm. følger du mig ? :)

Sagtens :) Men servicedelen er jo også ret så vigtigt når den netop er meget med på farten. XPS modellen har vist også nogle gode indbyggede højtalere, som jeg tvivler på at x200 har, men kommer aligevel til at bruge høretelefoner så det er nu ligemeget. Hælder også selv mest til Lenovoen.. :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

11

tirsdag, 29. september 2009, 15:28

kan dog se at xps 13 er på tilbud lige nu, hvilket gør den rigtig billig med 3 års onsite til lige omkring 10500, og så er det fair:)

men som du siger:) jeg havde nok også valgt x200. ved ikke helt hvor god den onsite service er på hjemmepc'er, da jeg kun har haft it prosupport på min :) og det er noget der rykker. det gjorde prisen desværre også :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Helmer" (29.09.2009, 15:29)

12

tirsdag, 29. september 2009, 15:48

Lad mig sige det sådan, at jeg næsten kun har hørt godt om dell, og kun (med en enkelt undtagelse) dårligt om FJ

13

tirsdag, 29. september 2009, 22:16

Citeret

kan dog se at xps 13 er på tilbud lige nu, hvilket gør den rigtig billig med 3 års onsite til lige omkring 10500, og så er det fair:)

men som du siger:) jeg havde nok også valgt x200. ved ikke helt hvor god den onsite service er på hjemmepc'er, da jeg kun har haft it prosupport på min :) og det er noget der rykker. det gjorde prisen desværre også :D

Ja det er også deres prof support jeg har erfaringer med og ja den må siges at være helt i top ! De stilte der dagen efter og lavede skidtet uanset hvad problemet var. Det må siges at være god service.

Nu er jeg dog blevet i tvivl. Hvis dell ligger til samme pris med deres onsite er den også værd at overveje idet den har bedre specs.. Men ved sq ikke

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

14

onsdag, 30. september 2009, 14:07

Jeg ville nok snuppe en MacBook Pro 13", lægge Windows på og købe en AppleCare løsning på Ebay.. Det koster nogenlunde det samme, som de andre løsninger..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

16

onsdag, 30. september 2009, 14:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Jeg ville nok snuppe en MacBook Pro 13", lægge Windows på og købe en AppleCare løsning på Ebay.. Det koster nogenlunde det samme, som de andre løsninger..

Jeg kan ikke li æbler .. :))

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa
Jeg ville snuppe Sony Vaio Z-serien. :9xo

http://www.sony.co.uk/product/vn-z-series

Har faktisk også kigget lidt på den serie, men de er da pænt dyr ?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.