Bundkort eller CPU?!

  • Har forsøgt at søge lidt, men kunne ikke rigtig finde noget der var relevant til mit problem.
    Sagen er den at jeg har et gammelt bundkort, og en gammel CPU jeg lige har fået fat i. CPU'en er en AMD Athlon 64 X2 4200+, og bundkortet er et skod ASRock AM2+, hvilken model er vel i grunden ligegyldig? 8o


    Men, problemet ligger i at jeg kan sagtens starte bundkortet med CPU + Ram, men der kommer INTET billed på skærmen? Jeg bruger det onboard grafikkort, og der sker bare zip. Jeg tænker lidt at det måske er bundkortet, og overvejer at bestille et andet, men det ville bare være penge ud af vinduet, hvis det ikke er der problemet ligger. :idea:


    For mig virker det usandsynligt at det er CPU'en, men vil gerne høre jeres mening, og evt. tips ? :9xo
    Kender desværre ingen med et AM2 socket bundkort, så jeg ku teste :boxed:

  • Har du ikke et grafikkort du kan teste med - så du kan få udelukket den mulighed. Det kan i øvrigt godt være CPU'en. Har flere gange set PC'ere hvor bundkort, blæsere og hele dynen starter men uden signal til skærmen. Det viste sig CPU'en var kaput.

  • Og du er helt sikker på at alt sidder, som det skal? Evt. se om cpu'en sidder ordenligt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er helt sikker på at CPU, osv sidder rigtigt, men jumpere kan der self godt være fejl i, kender ikk bundkortet, men det er et computer firma der i sin tid samlede den her, og testede den. Men da kunden fik den, virkede lortet ikke, og min far kom på en eller anden måde i besiddelse af det, men har ikk rigtig kigget på det, så nu vil jeg prøve... (Og han var for doven til at få det lavet på garantien).
    Så i princippet burde det du, men det gør det bare ikke :S