Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. september 2009, 16:49

Så kom dagen hvor jeg fik det meste hardware til mit nye system med posten, og jeg var halv lykkelig.. Lykken varede dog ikke længe, maskinen vil ikke tænde... Jeg syns snart jeg har prøvet ALT.

Det drejer sig om:
CPU: Intel core 2 duo E8400, som er planslebet. Den kører med box køler lige pt.
GFX: Powercolor 4890
Bundkort: Asus P5LD2-VM/C
PSU: Delux 420w
RAM Geil Evo one 2x2 Gb kit

Problemet:
Når jeg tænder maskinen går alle blæsere osv. i gang, og det virker til at alt er som det skal være. MEN, så sker der ikke mere. Der er sort skærm, og så er det dét. Skærmen 'vågner' ikke en gang fra standby. Jeg får ikke engang et 'bip' fra pc-speakerne når jeg tænder.

Jeg har prøvet:
Begge ram-moduler hver for sig i alle slots.
Taget grafikkortet ud, og brugt det der er onboard.
Checket om CPU nu også sad rigtigt, haft det afmonteret og sat på igen.
Resat CMOS
Taget ALT ekstra fra. harddiske, cd drev, dvd drev, usb drev til fronten af kabinettet osv.

Hvad gør jeg?
Jeg har ikke andre bundkort osv. jeg kan teste med lige pt.
Hvad er mit næste skridt? Jeg er åben over for alle forslag!

HJÆLP!

Mvh. Schultz

2

mandag, 28. september 2009, 16:59

Har du tjekket om bundkort kan køre 45nm cpu'er?
Kan kun finde P5LD2-VM på Asus' site og det understøtter ikke 45nm cpu'er
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=orjq7G3HX3F0tRrN

3

mandag, 28. september 2009, 17:14

Holy crap..

det har jeg sleeeet ikke tænkt på.. :S

Har ikke skiftet hardware længe, så det var slet ikke i mine tanker :S

Jeg prøver med et nyt!

EDIT:Det var lige der problemet lå, jeg lukker her fra :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Schultz" (28.09.2009, 21:39)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.