nyt bundbrat :D

  • jeg står med et lille problem, eller jeg ved ikk om det er så slemt endda, men det er sq lidt skørt det her...


    jeg skal snart have købt nye dele ind til min nye spand som skal være et i5 system :)


    nu kommer den lille skøre ting det er hvilket bundkort jeg skal vælge


    jeg har kigget på følgende modeller og de er alle sjovt nok fra Asus, men det er dem jeg er kommet frem til at det skal være en af disse jeg gerne skulle have, men kan bare ikk lige finde ud af hvilket af dem det skal være...


    Sabertooth
    Maximus III Formula
    P7P55D Deluxe


    de jo alle rimelig topfede syntes jeg personligt, men de skal bruges til en maskine som skal bruges til at game på...


    Resten af system er:
    Core i5
    Corsair XMS3 4x2gb 1333
    Thermaltake Toughpower 700w
    MSI GTX260 Lightning


    OS skulle meget gerne blive til Win7

  • Personligt ville jeg vælge Maximus kortet men det er af hensyn tilo min smag. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    hva grunden til du ville vælge det bundkort ???


    Synes det er lækkert. Kan lide udseendet. De yder sikkert lige godt alle 3. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ville nok kigge på Evga istedet.....synes asus kortene har det med at undervolte, og man får en masse lort med til boardet som man kun betaler alt for meget overpris for...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ville nok kigge på Evga istedet.....synes asus kortene har det med at undervolte, og man får en masse lort med til boardet som man kun betaler alt for meget overpris for...


    HMM? Undervolte? Er der personlig erfaring du har der frag?
    Asus laver såkaldte mandagsboards ligesom alle andre. Hvordan det er med det nye chipset skal jeg ikke kunne sige men min Rampage undervolter ikke noget som helst.
    Betaler man plus 2000 kr for et board skal der vel være en del features med eller hur? :)
    Har ikke indtrykket af Evga er meget bedre end nogen andre må jeg sige.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • må nok hellere indskyde at jeg ikke skal oc eller noget i den dur, den skal bare være standard all over...


    så ved ikk om man ligeså godt kan tage P7P55 Evo i stedet for Deluxe udgaven...


    hvilket Evga ville du foreslå som alternativ i stedet for Asus, mit max beløb er 2k,-

  • Gigabyte's P55 bundkort skulle også være ret gode.


    Personligt selv synes jeg godt nok ikke meget om Asus kvaliteten på deres bundkort svinger utrolig meget har godt nok haft mange af deres mandags modeller.. X(

  • Tag det du synes er pænest og fra enten Gigabyte, EVGA, MSI eller andre. Derefter så se på, hvad der er billigst :)
    Bygger de ikke alle efter referencedesignet alligevel, når vi snakker p55?


    Jeg har ikke haft problemer med Asus' boards helt tilbage fra Socket A og frem til AM3 :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().