Muligt at redde data?

  • Hej Tweak


    Jeg har en Seagate 500gb 7200.11 disk hvor styreprintet er stået af.


    Jeg har en disk magen til hvor jeg har prøvet at bytte printet. Det gjorde at jeg nu kunne se disken i windows. men windows kunne desværre ikke tilgå den.


    Dataen der ligger på er mere nostaltisk end vigtig.


    Nogen der har andre bud på hvad jeg kan gøre? inden jeg sender den til RMA og mister dataen for altid..


  • nej ikke rigtig. Måske prøve og gendanne nogle af dataerne med get data back.


    MEN


    Du vil simpelthen sende en harddisk til rma, som du har UAUTORISERET pillet printet af og sat et nyt på ? synes det er fedt, man kan få sig selv til den slags :) for det er jo nemlig rimeligt at seagate skal give dig en ny harddisk, når du selv har lavet rodet med den.


  • Jeg kan ikke forstå du gider hidse dig op over han har gjort det.
    Lad ham dog sende den til Seagate, de vil helt sikkert opdage han har pillet ved den og temmelig sikkert afvise hans RMA. Det håber jeg de gør hvertfald. :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hvis jeg havde en disk der var gået død, så havde jeg sgu også gjort hvad jeg selv kunne for at redde vigitge data. Faktum er at disken VAR en RMA sag inden printet blev pillet af. Forhandleren forsøger jo alligevel ikke at reparere på den, den ryger direkte i en container.


    Hvis det er MEGET vigtige data, så er der kun en vej, og det er forbi de profesionelle. Det koster dog spidsen af en jetjager - men så får du også dine data igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Hvis jeg havde en disk der var gået død, så havde jeg sgu også gjort hvad jeg selv kunne for at redde vigitge data. Faktum er at disken VAR en RMA sag inden printet blev pillet af. Forhandleren forsøger jo alligevel ikke at reparere på den, den ryger direkte i en container.


    Hvis det er MEGET vigtige data, så er der kun en vej, og det er forbi de profesionelle. Det koster dog spidsen af en jetjager - men så får du også dine data igen.


    Helt rigtigt.
    Efter print skiftet var det ikke en RMA sag mere derfor i containeren med den. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jeg kan ikke forstå du gider hidse dig op over han har gjort det.
    Lad ham dog sende den til Seagate, de vil helt sikkert opdage han har pillet ved den og temmelig sikkert afvise hans RMA. Det håber jeg de gør hvertfald. :roller:


    Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan mene, at den skal sendes afsted og man skal have en ny harddisk, hvis man er sådan en torsk at lade være med at tage backup og derefter prøve at tage printet fra en rask harddisk :clap:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Hvis jeg havde en disk der var gået død, så havde jeg sgu også gjort hvad jeg selv kunne for at redde vigitge data. Faktum er at disken VAR en RMA sag inden printet blev pillet af. Forhandleren forsøger jo alligevel ikke at reparere på den, den ryger direkte i en container.


    Hvis det er MEGET vigtige data, så er der kun en vej, og det er forbi de profesionelle. Det koster dog spidsen af en jetjager - men så får du også dine data igen.


    Jeg kunne da ikke være mere ligeglad med om disken var død inden. Faktum er, at man som forbruger selv skal stå for at tage backup, og at man ikke selv skal skille en harddisk fra hinanden. og nej forhandleren smider den ikke i en container. Den bliver sendt videre til grossisten, som så undersøger sagen.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Helt rigtigt.
    Efter print skiftet var det ikke en RMA sag mere derfor i containeren med den. :9xo


    :goodpost:


    EDIT: HVORDAN SLETTER JEG MINE INDLÆG :)? tidligere gjorde man det jo i toppen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Hvordan sletter jeg mit indlæg :) det gjorde man jo i gamle dage i toppen ? :)


    Jeg tror de har fjernet det feature. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • //OFFTOPIC
    Jeg må indrømme at jeg bliver lidt harm over jeres(baloo, Helmer), efter min mening, dårlige indlæg. Han spørger om noget ret specifikt, han spørger ikke etik-rytterne om deres mening. Jeg synes derudover heller ikke at etik-rytterne har noget som helst at komme efter. Disken var død på forhånd, han har ikke skadet mere hardware ved at prøve et andet print, og har derved ikke genereret en merudgift for producenten. Havde han derimod gjort det, havde etik-rytterne en sag.


    //ONTOPIC
    Som andre siger, så er der nok ikke andet alternativ tilbage end de professionelle, og som det rigtigt nok bliver påpeget, så koster det mange penge. Det der kan konkluderes er at det nok er en mekanisk defekt, noget som ikke kan ordnes, lige meget hvilket print der kommer på. Du må nok erkende at du ikke ser den data igen, også har du jo også lært det med backup i fremtiden:) Du bør nok overveje om det overhovedet kan betale sig at sende den tilbage på rma'en. Skal den til udlandet, så koster det omkring 250kr i fragt, og pt. koster den billigste 500gb disk 303kr på edbpriser.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carpe^Diem
    //OFFTOPIC
    Jeg må indrømme at jeg bliver lidt harm over jeres(baloo, Helmer), efter min mening, dårlige indlæg. Han spørger om noget ret specifikt, han spørger ikke etik-rytterne om deres mening. Jeg synes derudover heller ikke at etik-rytterne har noget som helst at komme efter. Disken var død på forhånd, han har ikke skadet mere hardware ved at prøve et andet print, og har derved ikke genereret en merudgift for producenten. Havde han derimod gjort det, havde etik-rytterne en sag.


    //ONTOPIC
    Som andre siger, så er der nok ikke andet alternativ tilbage end de professionelle, og som det rigtigt nok bliver påpeget, så koster det mange penge. Det der kan konkluderes er at det nok er en mekanisk defekt, noget som ikke kan ordnes, lige meget hvilket print der kommer på. Du må nok erkende at du ikke ser den data igen, også har du jo også lært det med backup i fremtiden:) Du bør nok overveje om det overhovedet kan betale sig at sende den tilbage på rma'en. Skal den til udlandet, så koster det omkring 250kr i fragt, og pt. koster den billigste 500gb disk 303kr på edbpriser.


    //OFFTOPIC
    jeg siger det igen :) jeg kunne ikke være mere ligeglad med om harddisken var død på forhånd. FAKTUM er, at man som forbruger ikke skal skille en harddisk fra hinanden. Længere er den ikke. Hvis det var planen havde du nok fået blueprints på harddisken ikke sødeste carpe. + Du som sådan ikke skal vurdere om de vil smide harddisken ud, eller om de måske ville kunne bruge printet til en testplade. Hvem ved, og det kommer slet ikke dig ved :) slut prut.


    //ONTOPIC

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    nej ikke rigtig. Måske prøve og gendanne nogle af dataerne med get data back.


    har lige svaret på spørgsmålet :) så stop klynkeriet Carpe, og lad de voksne tale morale samtidig med, at vi besvarer spørgsmålet :)

  • Eftersom jeg har 9år som eletriker på bagen og nu snart 3år som IT-supporter.. Så har jeg rodet en del med hardware og elektronik. Jeg ville jo ikke bytte printpladerne om hvis jeg mente at det kunne skade min sag.


    At skrue 6 skruer af og løfte printet af uden nogen form for stik eller andet skal pilles af. Det er bare nogle kontakt flader der rør ved hinanden. Og nej.. det kan IKKE" ses at printet har været af eller været over på en anden disk.



    Carpe^Diem tak for en lille opbakning.


    og til jer andre svar dog på det jeg spørger om hvis ikke så tænk før i skriver.. og gør jeg selv den tjeneste.. Tænk før i trykker på "lav indlæg".. :)


    Og som jeg skrev i mit første indlæg. Så er dataen ikke vigtig den er bare nostaltisk (det er en mappe jeg har haft liggende i 7-8år som hele tiden er blevet udvidet med alt muligt crap for nettet). Så ingen grund til at bruge penge på at få dataen ud af den.


  • Hilde men dog. Du mener at fordi du er elektrikker og har arb som it supporter gir det dig ret til at pille ved printet på den harddisk? Og når det så ikke lykkes for dig så kan du sende den til Seagate og få en ny eller lavet den?
    Jeg siger prøv dog. Uanset om du har arbejdet med de ting i 100 år så har du ikke ret til at skifte print. Du har næppe en godkendelse fra Seagate til at lave den slags.
    Men send den bare ned til Holland og se hvad de siger for du skriver selvfølgelig i fejlbeskrivelsen at du har forsøgt at redde data ved at skifte print. Det bør du hvertfald gøre. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hilde men dog. Du mener at fordi du er elektrikker og har arb som it supporter gir det dig ret til at pille ved printet på den harddisk? Og når det så ikke lykkes for dig så kan du sende den til Seagate og få en ny eller lavet den?
    Jeg siger prøv dog. Uanset om du har arbejdet med de ting i 100 år så har du ikke ret til at skifte print. Du har næppe en godkendelse fra Seagate til at lave den slags.
    Men send den bare ned til Holland og se hvad de siger for du skriver selvfølgelig i fejlbeskrivelsen at du har forsøgt at redde data ved at skifte print. Det bør du hvertfald gøre. :$


    jeg skrev.. jeg tænkte.. jeg slettede.. jeg låser bare denne post.. Baloo jeg gider ikke diskutere med en som ikke har sat sig ind i tingene.