Ny gamer PC til et budget af 5000 kr.

  • Hej Tweak,


    Jeg skal til at samle en gamer PC til en kammerat, og han har allerede sagt til mig at hans budget ligger på 5 kilo.


    Han skal hertil både have skærm, mus og tastatur.


    PC'en i sig selv behøver ikke være toppen af poppen, som den jo nok heller ikke bliver med det budget. Jeg vælger at bruge hans ord: "PC'en skal kunne trække spil som WoW uden det lagger, samt måske nogle af de nyere spil, men jeg er lidt ligeglad med om det er på high graphics eller ej."


    Så Tweak, jeg håber i kan hjælpe mig :)



    På forhånd tak


    Andreas A.

  • Den bliver sq lidt svær, hvis den skal være helt ny. Til den pris ville jeg lede efter et rimeligt brugt system.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tja tjo,


    Jeg samlede en på EDB-priser, som ser sådan her ud:


    Kabinet: Cooler Master Elite 310
    Bundkort: ASUS P5Q SE2
    Processor: Core 2 Duo E8400 6 MB (Intel Boxed)
    Grafikkort: Club 3D HD 4890 (1 GB)
    HDD: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD252HJ 250 GB
    RAM: OCZ Enhanced Latency 2 x 2 GB
    PSU: LC Power Super Silent LC6550 V2.0 (Sort)
    DVD-Brænder: Samsung WriteMaster SH-S223F (Sort) (En gros)


    Skærm: Samsung SyncMaster 933SN (Lysende sort)
    Tastatur/Mus: Microsoft Black Value Pack 3.0 (Nordisk) (USB)


    Alt til en samlet pris omkring 5400 kr.


    For mig ser det udemærket ud, hvad siger i?

  • Du skal skifte den strømforsyning ud med en Corsair.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Jeg siger, at du skal se bort fra min tidligere kommentar. Den er lige blevet gjort til skamme ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Kabinettet kan der spares en lille smule på. Det kan være ganske fordelagtigt at kigge på kabinetter sammen med din ven. Husk dog at holde øje med om store gfx kort kan gå i kabinettet, da grafikkort er ved at blive riiimelig lange. Den slags kan man typisk se i tests og reviews.


    PSUen er ikke noget at råbe hurra for. Du skal hellere give dig i kast med en Corsair eller en OCZ. Selv bruger jeg en 600W OCZ ModXStream til min egen, som du kan se i min sig.


    Hvis du vil spare et par hundrede på GFX, så få fat på et Radeon 4850 eller et 4870 hvis du vil. De OC'er godt nok ikke så godt som et 4890, men hvis han ikke vil bruge computeren til så meget andet end WoW og er ligeglad med highend grafik, så kan der spares.


    DVD brænderen er "en gros", det betyder at du får brænderen til den pris hvis du bestiller mange af dem.


    Man kan sagtens få en lille kontorgamer ud af ca. det halve, som stadig kan trække WoW og des lignende.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().