Mærkeligt kabinet.

  • Jeg har købt et nyt kabinet, og normalt har jeg ingen problemer med at installere hardware, men nu er jeg rendt på et mærkeligt kabinet.


    Det er et AeroCool ExtremEngine 3T, og der hvor motherboardet skal sidde er der lavet forhøjninger 6 steder som passer på mit motherboard.. jeg har sat 3 afstandsskruer i som også passer, og nu kan jeg sætte mit motherboard på.. men nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvor vidt de lavede forhøjninger faktisk er lavet således at der ikke kan løbe strøm igennem dem.


    Der medfulgte 6 afstandsskruer, og der er masser af huller. Så måske skal jeg sætte afstandsskruer på de små forhøjninger? Problemet med det er, at så passer motherboard masken som skal sættes bag på kabinettet (til kabler) ikke..


    Er her en ekspert som har set et lignende kabinet før?


    Hvad gør jeg?

  • hvis afstandsskruerne får bundkortet til at sidde for højt i forhold til masken osv, så skal du bruge forhøjningerne. De udgør samme funktion


    Godt nok er forhøjningerne lavet af metal (hvilket betyder at der kan løbe strøm igennem), men de er nok malet over med noget ikke-ledende maling. desuden er der i en vis radius af hullerne på bundkortet ikke noget der kan kortslutte (fx. ben fra porte, chips osv.)


    Prøv for det første at skrue bundkortet i ved kun at bruge forhøjningerne og se om alt passer sammen. Hvis det gør, er det sådan det skal gøres ;)


    Selv har jeg set en del compaq og dell kabinetter som bruger samme teknik (forhøjninger i stedet for afstandsskruer), uden at der sker kortslutning osv. Forhøjningerne er typisk lavet så de kun kommer i kontakt med bundkortet indenfor en lille radius af hullerne. Typisk er der noget metal rundt om hullerne på bundkortet der tjener som en forstærkning overfor slid, men også som en indikation for at der er nada risiko for kortslutning.


    Der burde ikke være noget problem i at teste før du sætter strøm til, men som sagt: passer det, er det sårn det gøres.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Takker Fox..


    Jeg prøvede ad før jeg havde set dit indlæg, og jeg kom frem til det samme du siger. Hvis det hele passer sammen uden skruerne , så kan de ikke ha været så dumme at lave forhæjningerne sådan at det hele kortslutter.


    Det virker, og efter lidt andre problemer har jeg fået min PC op at køre igen.


    Tak for assistancen :)