Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 25. september 2009, 08:17

Jeg har været til/organiseret en del LAN fester igennem årene, men et problem der evig og altid vender tilbage og nager - korrekt opsætning af netværket.

De sidste par gange har vi bruge 2-3 switches koblet på hinanden og med folk spredt ud over de forskellige, men det giver altid problemer. 3 kan se alle, nogle kan se et par, og så er der dem der slet ikke kan se andre. Det giver en massiv hovedpine at Person X eller Y altid skal være host fordi at nogle er usynlige på netværket, selv om alle er i samme workgroup og uden IP konflikter. :T

Gør vi et eller andet helt basalt forkert eller er Windows bare et mareridt at LAN'e med? Spørger fordi at jeg holder et igen d. 9 og jeg orker ikke den omgang igen hvis jeg kan undgå dét. :roller:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

2

fredag, 25. september 2009, 10:16

godt nok er det 5 år siden jeg sidste var med til at arrangere noget men der gav vi faste Ip'er til folk og så havde vi nogle maskiner til at stå og kører servere og der oplevede vi ingen problemer overhovedet, hverken i CS, Quake3, Starcraft og hvad vi nu ellers gamede, skal så siges at vi pga lille internetlinie forbød spil som Everquest og andre MMO eller hva de nu hedder den slags spil.. =)

Og ja så brugte vi tit en maskine til DHCP server.

Der er altid en eller anden som har en ekstra maskine og der skal ikke meget til og trække serverse i de fleste spil jo.. =)
Plus så er du ovre dem som bitcher over at ham som er server har 0 i ping i forhold til deres 10-20ms.. =P

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

3

fredag, 25. september 2009, 12:49

Hmm...var måske en idé. Tror vi skal have nogle flere switches så :roller:

| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

4

søndag, 27. september 2009, 02:03

Når jeg ar af sted har vi en stor giga-bit switch. Der kørers så (afhængig af spil) med en computer som server, der hoster, og resten bare spiller.

Hvis alle har en fast IP skulle det ikke være et problem. Hellerikke med flere switch! :cheers:

5

søndag, 27. september 2009, 02:19

først og fremmest kan man sætte flere switches i forlængelse af hinandensom følgende:

switch 1 kobles på uplink porten af switch 2, som for sig kobles på uplink porten på switch 3. ledningerne der sidder i uplink portene kan sættes i hvilken som helst port på den forrige switch.

En del switches nægter at virke med faste IP adresser. Hvis 2 computere får samme faste IP, så kan man genstarte netkortet på den ene af dem. Problemet kan dog helt løses hvis netværket er koblet på en router med DHCP (så routeren tildeler IP adresser), hvilket i med garanti har pga. internet.

Husk på at Vista og win7 brugere skal have slået fildeling til, og allerhelst skal koble sig på som et "privat" netværk. Brugere skal desuden være indstillet på at slå windows' firewall fra, da den kan give massiv hovedbrud på et LAN hvor der skal deles filer. Husk dog jeres antivirus, så i stadig kan scanne filer som i henter fra hinandens shares.

sidst, men ikke mindst: Hvis i ikke bruger dedicated servers, så sørg for at computeren med det bedste/hurtigste hardware hoster, så er i rimelig sikre på at der ikke kommer lag i situationer med fx. mange tropper i strategispil, da man så er mest begrænset af netværket eller eget hardware.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

6

søndag, 27. september 2009, 09:40

@Foxx: Ja det er egentlig også det vi har gjort de sidste par gange. Stedet vi leecher lokale og internet fra har en stor 32ports switch med et enkelt vægstik i rummet som så agerer DHCP server, med alle computerne fordelt på switches der er koblet i forlængelse af hinanden. Jeg vil prøve st bede folk om at slå deres security programmer fra - det kan da være at dét hjælper. :roller:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.