21

lørdag, 26. september 2009, 09:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af DmK

Citeret

Oprindeligt indlæg af zippydk
MAC= til serøse ting?
PC= til og tegne i paint?

lol mac folk er da sjov samling af mennesker, høre den snakke om mac's er som og se handikap OL LOL:)

hmm tror mac'folk kan bare li og høre sig selv snakke. Du får meget bedre maskine hvis du ofrer 7-8k på en PC. Hurtigere og nyere teknologi osv osv. Nå ja alle mac computere ender med en Windows installeret på dem alligevel så hvorfor overhovedet købe dem... 8o

hvor har du fra alle macs får installeret Windows på ? jeg ville aldrig bytte Osx ud med windows

Samme her. Du slipper bl.a. for vira og crash. vil aldrig have windows som primær styresystem på min mac!

22

lørdag, 26. september 2009, 11:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Overgaard

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af zippydk
MAC= til serøse ting?
PC= til og tegne i paint?

lol mac folk er da sjov samling af mennesker, høre den snakke om mac's er som og se handikap OL LOL:)

hmm tror mac'folk kan bare li og høre sig selv snakke. Du får meget bedre maskine hvis du ofrer 7-8k på en PC. Hurtigere og nyere teknologi osv osv. Nå ja alle mac computere ender med en Windows installeret på dem alligevel så hvorfor overhovedet købe dem... 8o

hvor har du fra alle macs får installeret Windows på ? jeg ville aldrig bytte Osx ud med windows

Samme her. Du slipper bl.a. for vira og crash. vil aldrig have windows som primær styresystem på min mac!

Den undskyldning holdte for 5 år siden - men ikke idag... Mac Vira er rimelig kendte idag, og crashes.. jaeh - det sker... selv for mac.

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
eVGA Z68 FTW
16 GB 1600mhz G.Skill Ram
3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
2 * 120 GB Vertex 3
2 TB WD
ToughPower 1200 Watt
Logitech G19 + G500 + G930 + G25
Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
3* 1920*1200
2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

23

lørdag, 26. september 2009, 11:45

klovnemanden jups osx crasher også :) men ikke på samme måde som windows, du vil aldrig opleve et crash ala bsod på opsx et program kan crashe men software kan ikke crashe hele osx

24

lørdag, 26. september 2009, 11:56

En pc der er lavet ordentlig crasher jo heller ikke særlig meget. Om den crasher en gang om måneden er ikke det der gør at jeg ville fravælge det. Nu har jeg aldrig arbejdet med OSX, men som jeg forstår er det noget mere gennemført end Windows. Windows er bestemt ikke perfekt og bliver det nok aldrig, men som regel så får vi det jo til at køre nogenlunde ordentligt i sidste ende.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

25

lørdag, 26. september 2009, 12:05

Mac crasher, de får vira og kan gå i stykker. At argumentere for at købe en Mac med bare et af de argumenter, viser bare at man ikke har sat sig ind i hverken Mac eller PC.

Jeg har været ude for Macbrugere, der har oplevet alle de ting, som der her bliver sagt at man undgår. Hvordan hænger det sammen?
At en Mac ikke laver BSOD, når den går død, betyder ikke at den ikke crasher ;)

Det irriterende ved disse "argumenter" er, at de ødelægger enhver form for saglig argumentation for og imod et køb af en Mac, hvilket er ærgerligt, da det er lækre maskiner.

Efter min mening, skal man købe en Mac med aluminium unibody, hvis man vil gå Mac-vejen, da det ellers bare er en pc i hvid plast med et andet OS.

Inden man køber en, skal man så lige finde ud af, om alle ens programmer virker under OSX, eller om man med CrossOver eller lignende kan få dem til det.

Det skal lige siges at jeg selv ligger og leger med tanken om en Macbook Pro eller en bærbar PC, og det er et svært valg. Så jeg har ikke mere forkærlighed for den ene fremfor den anden.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

26

lørdag, 26. september 2009, 12:18

hvis du skal have osx til at crashe fuldstændigt uden det er hardware relateret, skal du ind og pille direkte ved kernen, ganske ligesom ved alle andre unix/bsd systemer osx er jo ikke andet end videre udvikling af Darwin :)

men jeg er ikke 100% mac fanboy osv, og jeg kan sagtens se prisen slet ikke passer til det hardware man får :crazyeyes:

27

lørdag, 26. september 2009, 12:47

Hvis du er typen, der ynder at gå på smarte caféer, sidde med benene over kors og sippe til din fesne caffe latte synes jeg, at du skal gå efter mac - ellers ikke.

28

lørdag, 26. september 2009, 12:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af huba_99
Hvis du er typen, der ynder at gå på smarte caféer, sidde med benene over kors og sippe til din fesne caffe latte synes jeg, at du skal gå efter mac - ellers ikke.

Dejligt at høre at man ikke er fordomsfuld :$

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

29

lørdag, 26. september 2009, 12:55

Citeret

Hehehe... Sjovt, men alt andet end en brugbar kommentar ;)

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

30

lørdag, 26. september 2009, 12:56

Citeret

nu har jeg kigget nogle af dine andre svar i andre tråde og kan konkludere at du må være dummere end vådt bølgepap

31

lørdag, 26. september 2009, 13:29

Citeret

Citeret

nu har jeg kigget nogle af dine andre svar i andre tråde og kan konkludere at du må være dummere end vådt bølgepap

YOU JUST HURT MY FEELINGS...

32

lørdag, 26. september 2009, 14:53

Citeret

Citeret

Du får det til at lyde som om en Mac egentlig kan bruges til noget, det er jo egentlig bare en bordskåner der er lidt dyre end dem man lavede i 6. klasse i formning.

[Workstation]Intel i7-2600K
Asus Maximus IV Extreme-Z
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
Samsung 850 Evo 256GB (System)
Samsung 850 Evo 512GB (Games)
4x4TB (Storage)
Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
Corsair 800D | Corsair HW850

34

søndag, 27. september 2009, 01:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af SShadowS

Citeret

Citeret

Du får det til at lyde som om en Mac egentlig kan bruges til noget, det er jo egentlig bare en bordskåner der er lidt dyre end dem man lavede i 6. klasse i formning.

Tjah, der er jo en del der synes at Apple's produkter udsender et slags PRETTYBOY-signal, inkl. mig selv.
Jeg har selv planer om at købe en mac i fremtiden, men det er mest for at samle erfaring om OS X's opsætning osv. samt for at kunne prøve at rode med nogle af de programmer der kun er til mac.

En mac er ganske fin hvis man går op i ting som billedredigering, grafik og musik, derudover kan man altid dualboote med windows, så man kan bruge den til fx. gaming også (selvom hardwaren i deres laptops er lidt svag til prisen IMO)

hvad angår huba_99's kommentar, så er det allerhøjst på højde med middeltørt bølgepap

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

35

søndag, 27. september 2009, 01:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af SShadowS

Citeret

Citeret

En Mac kan bruges til noget. Måske er det ikke den største gamercomputer (der laves også spil til Mac), men til fx grafisk arbejde og musik er den meget bedre at arbejde på end end PC, og det er ikke kun mig der synes det!

Hvis du læser hans post om formål:

Citeret

Altså, jeg bruger mest min computer til at være på nettet, lave lidt grafik, lave skoleting og så spille en lille smule CS eller TF2 engang imellem. Jeg skal i gymnasiet næste år, hvor den også skal kunne bruges. Desuden spiller jeg en del musik, og kunne godt forestille mig at indspille noget, så mulighed for at redigere her, ville da være fantastisk.

Det er dog ikke noget jeg er begyndt på eller er sikker på vil ske inden for den nærmeste fremtid, men muligheden er jo god at have. Jeg vil gerne have en hurtig computer, hvor tingene fungerer. Min gamle computer var jeg ved at være godt træt af -- nogle gange blev den langsom, blæseren larmede og jeg ved ikke hvad. Og man siger jo at Mac gør disse ting bedre -- passer det?

Kan du se at den skal bruges til "lidt grafik" og "musik". Til det formål er en Mac jo fantastisk.

Det er rigtigt at man ikke har alle de fede ting på den hvide, men du har stadig OSX (husk du kan købe med studierabat), og det er klart en fordel til grafik og musik. Som sagt ligger Garageband pre-installeret, så det er klar til brug. Det skulle fint kunne dække dit behov!

Han vil også gerne have en computer hvor "tingene fungerer". Hvis man kan anbefale en stabil computer må det jo være en Mac. Jeg har haft utallige crash med Windows, og er efterhånden ret træt af det, men så fik jeg en Mac. Nu kører det bare, og det virker.Det er virkelig en stabil computer!

Og med garantien - der er kun 1 år, men der er kun et halvt år på en alm PC. Resten er reklamationsret - dvs at du (køber) skal kunne bevise at fejlen var der fra starten, ellers er det ingen kære mor.

36

søndag, 27. september 2009, 07:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Overgaard
Kan du se at den skal bruges til "lidt grafik" og "musik". Til det formål er en Mac jo fantastisk.

Det er rigtigt at man ikke har alle de fede ting på den hvide, men du har stadig OSX (husk du kan købe med studierabat), og det er klart en fordel til grafik og musik. Som sagt ligger Garageband pre-installeret, så det er klar til brug. Det skulle fint kunne dække dit behov!

Han vil også gerne have en computer hvor "tingene fungerer". Hvis man kan anbefale en stabil computer må det jo være en Mac. Jeg har haft utallige crash med Windows, og er efterhånden ret træt af det, men så fik jeg en Mac. Nu kører det bare, og det virker.Det er virkelig en stabil computer!

Og med garantien - der er kun 1 år, men der er kun et halvt år på en alm PC. Resten er reklamationsret - dvs at du (køber) skal kunne bevise at fejlen var der fra starten, ellers er det ingen kære mor.

Garanti og reklamationsret er ikke det samme. På MAC'en er der også 2 års reklamationsret, hvor de første 6 måneder skal producent/sælger bevise at computeren har lidt overlast. De sidste 18 måneder er det køber, der skal bevise at computeren ikke har lidt overlast. Der er ingen virksomheder, der kan undsige sig reklamationsretten.

Garanti er noget producent eller sælger giver frivilligt og det kommer lidt an på hvordan den er udformet, men generelt kan man sige at den skal stille en bedre end reklamationsretten. Garantien kan f.eks. dække enkeltdele (det kunne være skærmen på den bærbare). Det kan også være garantien dækker hvis man f.eks. taber computeren.

Der er noget mere om det her.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

37

søndag, 27. september 2009, 15:26

Okay nu synes jeg, at man er nået til det stadie, hvor man lige må rette lidt op på de forskellige udtalelser.

Billede, Video eller grafisk redigering:
Mac er ikke bedre til dette på nogen måde. Det kommer sig blot af, at folk der har arbejdet med dette tidligere, har været vandt til at bruge mac, og derfor føler det er den rigtige maskine at arbejde på. En windowsmaskine er ligeså hurtig som en macmaskine, hvis de har samme specifikationer på dette område.

Virus og spyware:
Det er mindst 1000 gange lettere at blive inficeret med noget ækelt på en windowsmaskine. Det kommer vi ikke uden om. Der skal ikke siges, at mac ikke kan få virus, for det kan sagtens ske, men det kræver at brugeren godkender dette program. Dvs. der skal skrives personligt password for at give programmet adgang til selve styresystemet. Det er derfor utroligt svært, at få krammet over en maccomputer.

Garanti:
Apple indsskrænker deres garanti på samme måde som acer gør nemlig ved at sige, at alt indenfor det første år bliver lavet medmindre computeren har lidt fysisk overlast. Derefter kan reklamationsretten skride ad helvede til. Hvis man ønsker god garanti skal man kigge på noget Lenovo T-series eller HP 85xx, HP 87xx, HP27xx eller HP 69xx.

Om man skal vælge mac eller ej ? det er jo en smagssag. lad være med at diskutere det yderligere. Jeg er glad for min Imac men jeg er også glad for min Dell Latitude E6400

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.