Lydproblemer i vista

  • hej,,har lige fået ny pc med vista, men har det problen at jeg mister alt lyd lige så snart jeg sætter både lyd jack stik i og mit mic stik i...


    har prøvet og kører kun med lyden på uden mic,, så virker det fint.


    og har så også prøvet og sætte en usb adapter til jack stikkene,, og så virker det uden problem begge dele...


    ps,, har installeret lyd driver og pc kan sagtens se lyd kortet


    tak på forhånd.

  • Har du sat lydkortet op?


    Nogle lydkort skal sættes op til at køre med forskellige ting.. jeg har fks. jackstik foran og bagpå.. men kan sagtens koble ting på begge steder, og der oplevede jeg det problem du beskriver.. men da jeg satte lydkortet op, kunne jeg høre i både ørebøffer og højtaler på en og samme tid.


    De fleste lydkort (onboard som extern) detecter selv hvor du sætter en enhed i, og kommer frem og spørger hvad den enhed skal konfigureres som..


    -2nd-

  • Prøv at kigge i kontrolpanelet til dit lydkort og se om ikke du lige skal sætte et flueben for at få det til at fungere, som du gerne vil have det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.