Ny gamer pc kan i hjælpe mig

  • Hej jeg skal have en ny gamer pc kan godt smale den selv. men er der ikke nogle der kan hjælpe mig med at finde dele til den der skal være aldt med (ikke kabinet,skærm,mus og tastatur) den må koste 7-8k
    på forhånde tak :9xo


    mvh Emil

  • jeg kan godt leve med ikke selv at samle den men det ville være super hvis der er nogle der kan finde de ting jeg skal bruge hvis jeg selv skal samle en til de 7-8k

  • Hej!
    Jeg står selv og har samme "problem" :D
    Jeg har set på følgende:


    CPU: Core i7-920
    SSD: Kingston SSD V-series 60gb ELLER Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 34nm (80gb)
    RAM: ?
    BUNDKORT: Gigabyte GA-EX58-UD3r
    GFX: ATi Radeon 5870 1gb
    DREV: Samsung WriteMaster SH-S223
    KABINET: Antec Atlas 550W eller andet?


    Jeg er fast besluttet på at få SSD denne gang.. Både på grund af larmen ved en normal samt hurtigheden af en SSD. Rammene ved jeg dog ikke, hvad jeg skal vælge. Håber virkelig at andre kan komme med input her. Ligeledes har jeg overvejet det Antec Atlas, fordi det er så simpelt og der følger en fin PSU med. Men er denne lydlød og har andre erfaringer med det evt.?


    Håber det er okay, at jeg diskuterer med her, da jeg står i samme situation som Emil :)


    Venlig hilsen,
    Jakob



  • Har lige læst et review af det atlas kabinet


    http://www.cluboc.net/reviews/cases/antec/Atlas/index.htm


    Og det er et fint kabinet, ingen tvivl og det, men der er ikke meget plads at arbejde med i det hvis du kigger på billederne og tænker på den hardware, som du vil sætte i din nye maskine. Antec laver kvalitets produkter og deres PSU'er siger ikke meget men lyd er jo individuelt.


    Jeg ville kigge på deres preformance one serie i stedet for om du så vælger P182/P183/P193 er i for sig kun et spørgsmål om smag, grundet du får mere plads til hardware og PSU er placeret en afdækket zone rent lydmæssigt og siderne er lyddæmpede i hvert fald på P183, ellers er der næsten uanede muligheder for udbygning, desværre skal du så ud og købe en løs PSU, men vil du smide de penge efter et nye system, så burde en ny PSU da ikke afskrække rent prismæssigt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Emil tweak
    men er der ikke nogle der kan smale nogle dele til mig cpu, motherbord m.m


    Et hurtig setup, her på shg.dk:


    Asus P6T, Intel X58, LGA1366 1.546,00
    Corsair Twin3X XMS3 3x2048MB DDR 1.271,00
    Samsung SH-S223B/RSMN - DVD±RW 229,00
    Corsair CMPSU-750TXEU, 750Watt 850,00
    Intel Core i7 920, Box, LGA1366 1.922,00
    Seagate 500 GB 342,00
    ASUS ENGTX275/HTDI/896MB 1.575,00


    Samlet pris:
    7.735 DKK


    Så er der også råd til at kommer ud over stockkøleren.



    Det er sikkert ikke det bedste du finder, men der er noget at arbejde på.

  • faktisk giver en phaenom II og et fint bundkort til amd noget bedre valuta for pengene, og så er der måske råd til et noget større gfx kort, nu når det er til en gamer pc

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.