3 skærme, 3 opløsninger i klon.

  • Har en 22" til min pc som kører 1680x1050. fra pc'en har jeg trukket 2 hdmi kabler (et til stuen og et til soveværelset - til stuen har jeg trukket et optisk kabel til lyd).


    Begge hdmi kabler skal kobles til hver deres 32" lcd skærm (1920I og 1920p) (1920I på begge er også okay).


    Der skal overføres lyd via hdmi til lcd'en i soveværelset.


    jeg vil gerne have ét og samme billede på alle 3 skærme(klon).


    Jeg har har et 8800GTX og et 965P ds4 bundbrædt.


    Har ikke ønske om crossfire eller SLI og ved godt at jeg nok skal have købt et nyt gfx eller et mere og køre med 2 gfx'er.


    Men hvordan kan det lade sig gøre?


    Spørg endelig hvis der er noget som jeg ikke har beskrevet.

  • Det er jeg faktisk ikke sikker på at det kan. Hvis du kører som clon skal alle skærme bruge samme opløsning.


    jeg kan dog tage fejl, da det er længe siden jeg har leget med det.


    /ask

  • Det er ikke helt rigtigt at det skal være samme opløsning. Jeg har haft det samme billede på min 22" 1680x1050 og på mit 32" tv koblet til via HDMI. Men fremgangsmåden for dette setup var lidt besværligt.
    Først skulle jeg sætte den i expand desktop og derefter skulle jeg så resize desktop på TV'et så billedet passede med hjørnerne, og hvis jeg så bagefter skiftede over til clone passede billedet fint. Problemet er bare at denne resize indstilling ikke er mulig i clone af en eller anden årsag men man kan fint sætte den op i expand og så derefter skifte til clone hvor den beholder indstillingen.


    Om det kan lade sig gøre med 3 skærme skulle jeg ikke kunne sige.

  • først skal du bruge en HDMI splitter til til de 2 HDMI skærme, da alm. gfx max. understøtter 2 skærme


    GFX-> 1 HDMI wire -> HDMI splitter -> 2 HDMI wire -> 2 HDTV
    GFX-> 1 DVI wire -> 1 PC skærm


    gå så ind i din driver og opret 2 profiler, HDMI profil (1080p) + DVI profil (1680x1050), og skift mellem dem efter behov

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TADA
    først skal du bruge en HDMI splitter til til de 2 HDMI skærme, da alm. gfx max. understøtter 2 skærme


    GFX-> 1 HDMI wire -> HDMI splitter -> 2 HDMI wire -> 2 HDTV
    GFX-> 1 DVI wire -> 1 PC skærm


    gå så ind i din driver og opret 2 profiler, HDMI profil (1080p) + DVI profil (1680x1050), og skift mellem dem efter behov


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Det er ikke helt rigtigt at det skal være samme opløsning. Jeg har haft det samme billede på min 22" 1680x1050 og på mit 32" tv koblet til via HDMI. Men fremgangsmåden for dette setup var lidt besværligt.
    Først skulle jeg sætte den i expand desktop og derefter skulle jeg så resize desktop på TV'et så billedet passede med hjørnerne, og hvis jeg så bagefter skiftede over til clone passede billedet fint. Problemet er bare at denne resize indstilling ikke er mulig i clone af en eller anden årsag men man kan fint sætte den op i expand og så derefter skifte til clone hvor den beholder indstillingen.


    Om det kan lade sig gøre med 3 skærme skulle jeg ikke kunne sige.


    Hør nu lgie efter her knægte. Det giver ingen mening at et billede på 1680x1050 kan være identisk med et billede på 1920x1080. det er da simpelthen for dumt.

  • hallo ikea-boy jeg har på inted tidspung skrevet at han skulle køre clone, men at han skulle køre med 2 profler i stedet


    så måsk DU lige skulle pusse brillerne og læse mit indlæg igen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Achim-Muma
    jeg vil gerne have ét og samme billede på alle 3 skærme(klon).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af TADA
    hallo ikea-boy jeg har på inted tidspung skrevet at han skulle køre clone, men at han skulle køre med 2 profler i stedet


    så måsk DU lige skulle pusse brillerne og læse mit indlæg igen


    :)?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TADA
    og man må ikke komme med andre forslag ??


    han kan jo lige som ikke side i 3 rum samtidig


    http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=273700


    Lad nu være med at føle dig stødt:) der er ingen grund til at græde, når du kalder mig ikea-boy og samtidig siger jeg skal tage nogle briller på :) Selvfølgelig må man komme med gode forslag og profilforeslaget er faktisk rigtig godt:)


    Men det er dumt at svare igen, når man ikke har ret og lige har kritiseret har kaldt en anden bruger et øgenavn :) ikke at det gør ondt, men det er dumt :)


    jeg havde nok gjort det samme som du nævner med profilerne, men det han nævner er bare ikke teknisk muligt :)


    edit: hvis du synes du vil forsvare dig overfor det jeg har lige har skrevet skal vi så ikke fixe den i en privat besked, så vi ikke leger mere med hans tråd ? :)


  • Jeg ville nu også føle mig stødt hvis jeg blev tiltalt knægt eller kaldt dum ;) bare lige for at vende kikkerten rundt..

  • he he her bad jeg om hjælp og fik en slåskamp.... jeg har besluttet at vente om se hvad 5870 kan...


    ved godt at 1 kort ikke kan give signal til 3 skærme - derfor ville jeg også høre om det var muligt med 2 gfx som ikke kørte CS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer



    Hør nu lgie efter her knægte. Det giver ingen mening at et billede på 1680x1050 kan være identisk med et billede på 1920x1080. det er da simpelthen for dumt.


    EHM Du kan sagtens strække et 16:10 billede til til 16:9 uden at man kan mærke eller se forskel. Desuden synes jeg at du burde læse hvad du skrev først, fordi du startede jo faktisk selv med at skrive misinformation, knægt.


    Og det giver da sig selv at billede ikke er PRÆCIST det samme, det ved enhver da, og du kan være rimelig sikker på at trådstarter er interesseret i at der bliver vist det samme indhold på alle skærmene og ikke at der er et 100% tro kopi. Desuden er det nok også muligt at han kan letterbox på tv'et således at han får nogle sorte kanter men stadig opretholder den rigtige aspect ratio hvis det er det han ønsker. Men efter som at du nok ikke har leget med det selv, hvilket er bekræftet af din uvidenhed du udviste ved at skrive at det ikke kunne lade sig gøre synes jeg du skal slappe lidt af med at kalde andre for "knægte". Specielt når vi tilsyneladende er to der selv har rodet med det og faktisk har haft et godt resultat med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Achim-Muma
    jeg har besluttet at vente om se hvad 5870 kan...


    HD5870 vil kræve at en af dine skærme har displayport, for at køre med 3 skærme


    kun tre kan benyttes samtidigt i kombinationerne: DVI/DVI/DisplayPort eller DVI/HDMI/DisplayPort



    http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=15199