Nyt TV, 40-42" Budget 8k

  • Skal have mig et nyt TV i 40-42" klassen med en max pris på omkring de 8K
    Der SKAL have DVB-T og C MPEG-4 Tuner.


    Jeg har kigget på:
    Samsung 40B555
    Panasonic 42G10
    Sony 40W5500
    LG 42LH5000


    Umiddelbart er jeg selv mest til Panasonic modellen som er et Plasma TV.
    Det skal hænge i en stue med hvide vægge så det er vel det man kalder et lyst rum.
    Det som er vigtig for mig er billed kvaliteten..


    Hvis nogen har noget godt/dårligt at sige om modellerne hører jeg det gerne, og tager også gerne imod andre forslag.. =)


    Forresten nogle der ved om DNLA er noget værd?.. Altså smider jo en computer til TV'et alligevel så der er vel ikke meget og hente ved DNLA er der??


    MVH PsyCHo.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hej


    jeg har selv et samsung le40a866..
    og lige sat et sony 40w5500 op for de gamle


    der er rigeligt med lys på disse modeller til at klare ja næsten direkte sollys på dem(vær opmærksom på de må ikke komme over 40 grader c) har mit til at stå i stue mod syd med stort glas parti og har ikke problem(sat enegi spare til maks og har stadig lys nok på med solskin ind i stuen)


    har du set dem tændte dem du skriver om??
    w5500 er klart bedre end w4500 men synes stadigvæk at den laver sløret billed(især græs giver lidt forvrængning) hvor at samsung fra serie 7 og op viser det bedre(stadigvæk lidt men bedre)


    men en anden ting er hvor meget farve du vil have på. vis du er til sådan lidt gråt er der vist ikke så meget forskel. men vis du vil have kraftige farver ville jeg vælge et samsung, dog ikke en serie 6 el. derunder. da der virkelig er sket noget med samsung fra 7 og op


    DVB-T&C der er så et mindre problem med samsung, jeg køre DVB-T men kan ikke selv vælge hvor jeg vil ligge mine kanaler. hvor jeg ved at det kan man på sony´s
    vis du vil se BOXER så husk at tjekke om de er godkendt til dette.DVB-T2 er den nye teknologi så vis du kan få det er det nok et godt køb


    men tag ud og kigge på dem og spørg om du må lege med fjernbetjeningerne da de i butikkerne bare er sat op med standart indstillinger, så da jeg ændrere indstillinger fik jeg en god fornemmelse om hvad jeg personligt bedst kunne lide..
    er det vigtigt at købe fladskærm nu? den nye led teknologi ser ud til at slå billedet fra en lcd skærm.


    plasma skræme har tendens til at være langsomme til at skifte billedet(vil jeg ikke anbefale)


    DLNA er faktisk en god/fed ting vis du har flere pc rundt om i huset. bare ikk lig for mange divx film ind i server prg. da dette så tager en krig om at starte(samsung erfaring) men er geniale vis du har fotos fra ferie du vil vise til mange eller have til at køre som diaz show mens man er i stuen
    flere pc´er giver flere server at hente fra med klik på din fjenbetjening i stedet for at skal have fat i mus når man skifter mellem film/billeder og alm. tv


    held og lykke med at finde et. tog mig 14 dage på nettet og i butikker. lage mig to gange med migræne over alt det info jeg skulle omsatte