Bærbar til grafiske programmer

  • Hejsa.


    Hvilken bærbar ville i foreslå, hvis man skulle bruge den til programmer som Photoshop, Maya osv. Store grafiske programmer. Den skal helst ikke være alt for dyr.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Hejsa.


    Hvilken bærbar ville i foreslå, hvis man skulle bruge den til programmer som Photoshop, Maya osv. Store grafiske programmer. Den skal helst ikke være alt for dyr.


    8530W ville været et rigtig godt valg grundet den dedikerede grafikkortchip designet netop til dette formål-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Tænkte på denne: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2964078


    Jeg har lige fået sat ekstra ram i min gamle, men de virker åbenbart ikke i den. Tror I der er mulighed for at sætte 2GB ekstra i den jeg linker til, så den får 6GB ram?


    Thomas. ved du hvad Maya er?! det er et af de mest krævende grafiske programmer...


    Du kan ikke få en maskine til dette formål for 5000 kroner, det er fuldkommen idioti :S


    Det kræver kraftig processor og grafikkort og faktisk ikke så meget ram...


    dette er nok noget af det billigste du kan lave, hvis det skal være fornuftigt.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…7&q=quadro+core+2+duo&sp=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Køb en MAC. De er dyrer, men det er svært at få noget for 5k hvis der både skal være kval og ydelse!!


    overgård tænkt dig nu om. det er 6 gang du skriver at folk skal købe mac. er du blevet en af Steves disciple? :)


    For det første skal du tænke på om han kan få Maya og Adobe licenser til mac.


    dertil skal du vurdere hvad servicepakken koster, når han højst sandsynligt skal til at læse, er det en fordel at der er større garanti end 1 år, altså eksempelvis IBM's T-series, HP's 69xx, 85xx eller 87xx.


    Mac er lækkert og er selv glad for min imac men se nu på hans behov istedet for hvad dine personlige behov er :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Steve har dårligt helbred, så nogen skal vel overtage...?! :clap: hehe


    Men hvis man skal lave grafisk arbejde, er der ingen vej uden om MAC. Jeg er selv medieteknikker, og vil på ingen måde gå tilbge til PC! Det er bare meget rarere at arbejde på MAC!


    Desuden kører både Adobe og Maya på MAC.


    Go morgen:) det ved jeg godt, hvis du læser mit indlæg skriver jeg blot, at man skal tage højde for hvilke licenser han har på nuværende tidspunkt... og om han kan få en licens til mac istedet.


    Og det er som sagt smagsag om man foretrækker mac frem for windows, jeg kan da hurtigt sige jeg både bruger photoshop på mac og windows og det er sgu samme resultat :)