Musikanlæg - B&W Zeppelin?

  • Søger musikanlæg til stuen. Er langt fra fanatiker, men vil gerne have design, kvalitet og ikke mindst: Ingen ledninger. Jeg er i den grad træt af det gamle sony-setup med ledninger til højtalere i øst og vest. Og jeg er klar over, at når jeg ikke ønsker front, bag og centerhøjtalere, så går det nok ud over kvaliteten.


    Jeg har kig på B&Ws Zeppelin, som jeg har set i Hifi-klubben, som jeg kunne kombinere med Ipod-touch. Anlægget har gode anmeldelser m.v.


    Nogen erfaringer?
    Alternativer?
    Er det virkelig et anlæg fra 2007 (kan se at flere anmeldelser er flere år gamle)?
    Gode råd?



    http://www.bowers-wilkins.com/…lin&utm_medium=PROMOLINK1

  • Hej,


    Jeg har ikke hørt Zeppelin, men prøv at gå ned i klubben og hør den, og se om den falder i din smag.


    Købte for et par år siden en Go+Play, da den også var praktisk til at tage med sig. Den har været vidne til en del øl-arrangementer, og folk har kun givet den ris. Designet er noget mere rå i det, end Zeppelin og håndtaget/stangen kan være lidt i vejen for ipoden. Men den kan flytte noget luft, og fin fyldig i bassen. Derudover sparer den godt på batterierne.


    Du kan finde en masse review af begge på youtube. Jeg vil anbefale dig at høre dem inden du beslutter dig. + Prislejen er jo noget forskellige.


    Bose's Ipod Dock er ikke noget at råbe hurra for. Den burde du hoppe let og elegant forbi.

  • Vil skyde på, at eftersom det er et produkt fra B&W, er det nok noget der virker. Det er ikke dem som laver billig skrammel, for bare at sælge så meget som mulig. Dog siger jeg dette uden nogensinde at ha hørt den "dock".

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Edifier iF500 har vundet over luftskibet op til flere gange, så jeg vil sige at de er et bedre sats.


    Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har høt zeppelineren, men jeg har dog hørt Edifier'en.. og den er fandme sprød!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DingDong
    Edifier iF500 har vundet over luftskibet op til flere gange, så jeg vil sige at de er et bedre sats.


    Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har høt zeppelineren, men jeg har dog hørt Edifier'en.. og den er fandme sprød!


    Kunne du ikke eventuelt poste nogle links?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tak for de mange svar - der er flere gode input.


    jacobask: Ja, har også overvejet Sonos. Synes bare det er for dyrt. Ca. tkr. 8 og så mangler jeg stadig højtalere og afspillere.


    @Xx-Razmuz-xX: Yep, selvfølgelig skal jeg tale med dem i Hifiklubben. Nu søger jeg bare inspiration her. Det skal ikke nødvendigvis være til Ipod Touch. I bund og grund søger jeg en musikløsning og Touch + Zeppelin tænker jeg blot er en god løsning. Jeg savner radioadgang, men da Touch vist har trådløs adgang, kan jeg vel trække radio på den måde - vel at mærke uden computeren kører.


    DingDong: Kender ikke Edifier, men det vil jeg da også tjekke. Hvis du har links, så... ?


  • hva med dem her http://www.samsung.com/dk/cons…ems&model_cd=HT-X810R/XEE
    edifier er godt nok :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    [
    hva med dem her http://www.samsung.com/dk/cons…ems&model_cd=HT-X810R/XEE
    edifier er godt nok :9xo




    Tjekkede lige Samsung'en: Den er lækker. Det er noget i stil med denne jeg søger. Den er antageligvis et rimeligt alternativ til zeppelineren. Har i øvrigt også cd-afspiller, hvilket vel egentlig også er handy.


    Edifieren fandt jeg også. Den er ikke dårlig. For mig at se dog mere værelsesagtig - jeg søger noget til stuen, der også kan klare at holde en fest.


  • subwooferen tror jeg er trådløs. den ka også en del mere end den B&W, der betaler man jo også xtra for mærket