Hjælp med at finde de rigtige dele på nettet?

  • Da jeg ikke ved så meget om computere spørger jeg om hjælp til at "samle" en computer.


    Jeg kender kun shg.dk hvor man kan få computerdele på nettet. De dele jeg skal bruge skal ligne dem jeg har skrevet herunder, da de skal bruges til at bygge en hackintosh. Har selv prøvet med søge funktionen inde på shg.dk - uden held.





    Antec Sonata III 500 Black ATX Mid Tower Computer Case 500W Power Supply


    GIGABYTE GA-EP45-UD3P Intel P45 ATX Intel Motherboard


    Intel Core 2 Quad 3.0GHz LGA 775 95W Quad-Core Processor


    GeForce 9800 GTX+ 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16


    Patriot Extreme Performance 4GB (2 x 2GB) DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory x 2 (for a total of 8GB)


    Western Digital Caviar Green WD10EADS 1TB SATA 3.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive


    Pioneer CD/DVD Burner Black SATA Model


    10/ 100/ 1000/ 2000Mbps PCI Copper Gigabit Network Adapter


    Håber i vil hjælpe.


    På forhånd tak.


    Temerario

  • skal du bruge en hel pc, og hvad skal den bruges til......er lidt vigtigt.


    ville nok vælge WDs black serie istedet, og som minimum 2 hdd, 1 til operativ systemet, samt en partition til billeder og film osv. og 1 til programmer og spil....det giver en hel del ekstra ydelse at dele det op rigtigt.


    et ati 4890 ville måske også være et lidt kraftigere kort til en god pris.


    check desuden http://www.topdata.dk de har måske en samlet maskine med de speccs du ønsker, billigere end selv shg kan levere delene til.


    og hvorfor købe et ekstra netkort, der er mindst 1 indbygget i bundkortet ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().


  • Ja jeg skal bruge en hel pc - den skal som sagt bruges til at bygge en hackintosh - altså en pc der kører med apples snow leopard.


    Jeg synes det kunne være meget sjovt at prøve at lege med.


    Det ekstra netkort er jeg faktisk ikke helt sikker på, det stod blot i den guide jeg fandt på nettet.


  • Det er næsten helt sikkert fordi OSX kun har ringe hardware understøttelse; det er jo ikke i Apples interesse, at OSX kan køre på hvad som helst ;)..


    .. så det ekstra netkort er garanteret et, hvis chipset er OSX-kompatibelt ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]