Socket 1156 + 3 GPUs

  • Er der nogle, som er stødt på en artikel om den nye platform, der indeholder information om hvordan den yder med 3 grafikkort? Nu hvor grafik controlleren sidder i CPUen kunne det være rart at se hvor godt den overclocker med 3 grafikkort, og med hvilke temps, vcore.

  • Med mindre der kommer nogle specielle bundkort på markedet, bliver 3 grafikkort ikke interessant på den platform, da der simpelthen ikke er nok pci'express lanes til rådighed. Max jeg er stødt på indtil videre, kommer de til at kørre 8x/8x/4x.
    Hvis du skal op i tre graffikort, skal du have fat i nogle af de X58-kort som har NF200-chippen på, så du får 16x/16x/16 ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Max jeg er stødt på indtil videre, kommer de til at kørre 8x/8x/4x.


    Ja, men er det ikke styret af cpu'en? Så vidt jeg har forstået er det cpu'en som styre hastigheden på grafikkortene, selvom det kun er 8x/8x i sli/cf så yder det stadig på højde med 16x/16x på andre platforme.

  • Noget nær det nærmemste i kommer


    The flagship P55 Classified 200 motherboard features 10+2 phase digital PWM, six PCIe x16 slots, and a NF200 chip, supporting x16+x8+x8 SLI mode.



    Der er tale om EVGA


    http://www.evga.com/products/m…mily=Motherboard%20Family

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • P55 var ment, som et budget chipsæt. Netop derfor den har ringe SLI support. Egenligt burde den slet ikke have det, men Intel var nok bange for at ingen gad at købe det lort hvis der ikke var nogen SLI support. Så istedet for er mand landet et sted ind imellem, da det jo ikke ville være godt hvis P55 kunne udkonkurrere X58.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Ja, men er det ikke styret af cpu'en? Så vidt jeg har forstået er det cpu'en som styre hastigheden på grafikkortene, selvom det kun er 8x/8x i sli/cf så yder det stadig på højde med 16x/16x på andre platforme.


    nej det styrer det ikke....men gfx kortene sender så meget data som cpuen skal behandle at den simplethen ender med at begrænse deres ydelse......så derfor hjælper det ikke at smide et kort mere på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.