Forskel på de 2 bærbares processere?

  • Hej folkens.


    Jeg har slidt min ellers udemærkede IBM Lenovo R60 op.


    Så jeg er nu på markedet efter en ny bærbar.
    Den skal kunne spille de simple spil som CS og football manager 09.



    jeg har derfor udformet nogle krav til min kommende bærbare PC:


    minimum: dual core eller bare dobbelt processer der min yder 2.1 ghz.


    4 gb ram


    Min: 512 dedikeret grafik kort.


    ca 15' skærm



    Jeg udfra dette fundet 2 bærbare:


    HP Dv6-1220:


    http://www.elgiganten.dk/produ…ations#tProductTabcontent



    HP Dv6-1250


    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406121640



    HP: sammenlignings side:


    http://h10010.www1.hp.com/wwpc…-64354-64354-3872814.html



    Jeg har utroligt svært ved med mit begrænsede kendskab til teknink svært ved at se forskel på de 2 pc'ere, er tilsyndeladene kun processerne der er forskellen.



    Er der ikke en der kan forklarer mig hvilken PC der er bedst og evt. forskellen på de 2 pc'er og deres processere?


    hvis du har kendskab til andre gode billige computer der opfylder mine krav må du gerne komme med forslag?



    Håber på hurtige svar skal nemlig bruge den til mit studie i næste uge.


    Venlig Hilsen


    Kalledue

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Som sådan bare om det er en AMD eller Intel processor. Det er en evig diskution om hvilken man skal vælge (personligt vil jeg vælge Intel).


    Ellers må de siges at være ret ens - der er en smule på vægten, men CPU er forskellen.!


    Ville også normalt vælge intel HVIS de var på samme niveau men af de der 2 computere ville jeg vælge amd... Pentium er ikke det bedste valg..

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Bare fordi den hedder Pentium har den intet med de gamle Pentium'er at gøre, det er stadig en Core processor bare med mindre cache, den T4200 er stærkere end en QL-65


    Hmm.. sikker på det?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe


    Hmm.. sikker på det?


    Ja, Netburst (den gamle Pentium) er død for lang tid siden, alle Intel cpu'er som bliver lavet nu er lavet på Core teknologien, her er lidt om Pentium Dual-Core.
    http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_Dual-Core/index.html


    Edit.
    I7, I5 & sikkert også I3 bygger så på Nehalem teknologien og ikke Core.

  • fatter ikke at de ikke dropper pentium navnet snart, det skaber mere forvirring end godt er....


    amd har været bagefter i stationær spillet i et stykke tid, men med phaenom 2 er de faktisk oppe på samme ydelse som en tilsvarende core2duo/quad...ofte bruger de dog lidt mindre strøm, så i en bærbar er det en fordel.... jeg ville være ligeglad med hvilken cpu der var i hvis de kører ca lige hurtigt lige for tiden..hvilket gfx og hdd der sidder i maskinen er meget vigtigere når vi snakker gaming bærbar.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    fatter ikke at de ikke dropper pentium navnet snart, det skaber mere forvirring end godt er....


    amd har været bagefter i stationær spillet i et stykke tid, men med phaenom 2 er de faktisk oppe på samme ydelse som en tilsvarende core2duo/quad...ofte bruger de dog lidt mindre strøm, så i en bærbar er det en fordel.... jeg ville være ligeglad med hvilken cpu der var i hvis de kører ca lige hurtigt lige for tiden..hvilket gfx og hdd der sidder i maskinen er meget vigtigere når vi snakker gaming bærbar.


    Ja det siger du ikke :cheers:

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182