2 x 295 GTX = Bedre yddelse?

  • Hey


    Stillede det samme spørgsmål i en tidligere tråd, men fik aldrig et svar, så laver lige en ny.. :)


    Jeg har lige pt 1 x 295 GTX, jeg synes det ku være sjovt med et til.! Men jeg er bare i tvivl om det overhovedet vil give noget FPS improvement i nogle spil? Altså er der overhovedet nogle spil som kan udnytte 4 grafikchips endnu? For det ville jo være spild af penge hvis de aligevel ikke kan udnytte det..


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • tror du ska over 1920x1200 for at få nogen markante forskel du faktisk ka mærke ved at smide et kort i din maskine FonZi, men nu ved jeg ikke hvor stor skærm og hva opløsning du køre i :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    tror du ska over 1920x1200 for at få nogen markante forskel du faktisk ka mærke ved at smide et kort i din maskine FonZi, men nu ved jeg ikke hvor stor skærm og hva opløsning du køre i :)


    Jeg kører i full hd lige pt på 1920 x 1080 så det er da deroppe af.. :) Men altså hvis det kun er nogle meget få fps man ville få ekstra i spillene ville jeg nok hellere spare de 3,5 k.. :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Jeg kører i full hd lige pt på 1920 x 1080 så det er da deroppe af.. :) Men altså hvis det kun er nogle meget få fps man ville få ekstra i spillene ville jeg nok hellere spare de 3,5 k.. :))


    hvordan ser resten af dit system ud? og igen tror kun du får det vilde boost i spil som understøtter SLI by default og så Benchmark's har læst at Hvis nvidia driveren ikke har en SLi profil til det spil man gamer skulle man ikke kunne mærke den vide forskel, men ka være nogle SLi Geeks herinde ka svare på det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    hvordan ser resten af dit system ud? og igen tror kun du får det vilde boost i spil som understøtter SLI by default og så Benchmark's har læst at Hvis nvidia driveren ikke har en SLi profil til det spil man gamer skulle man ikke kunne mærke den vide forskel, men ka være nogle SLi Geeks herinde ka svare på det ;)


    Systemet er et:


    Asrock X58 Deluxe bundkort
    Core i7 920 @ 3,6 Ghz
    6 GB Corsair XMS3 1600 Mhz DDR3 ram
    1 x POV GTX295


    også kommer der en Corsair HX1000 PSU i systemet da min nuværende NorthQ 850 Watt black magic nok ikke ligefrem kan slæbe de 2 kort.. :)


    Hvor kan man forøvrigt lige se hvilke spil nvidia har SLI profil til ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • NVIDIA SLI Profile Update V2


    his version of the NVIDIA profile update should be used with v190.62 WHQL display driver.


    It adds support for the following PC games:


    * Biohazard 5 (Resident Evil 5)
    * Call of Juarez: Blood in Bound Demo
    * Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
    * Need for Speed: Shift


    It also increases performance for the following PC game:


    * Batman: Arkham Asylum



    der er ihvertifald nogen spil ved ikke hvor mange der er total har kun selv 1x8800GT-512 så har ik brug for det :)


  • Nu fik jeg endelig lige tid til at kigge lidt på det


    Det ser faktisk ud som om man selv kan lave disse profiler ret let. Om det så virker aner jeg ikke !


    Men se her:
    http://uk.slizone.com/object/s…appprofile_howto1_uk.html

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet