Studiebærbar ~ 4.000,-

  • Hej Tweak.dk :)


    Jeg er lige startet på et nyt studie, og er derfor på udkig efter en ny bærbar, da jeg er ved at blive tosset i hovedet af min eMachines som jeg fik i erstatning for min HP :/


    Som sagt er jeg studerende, har ikke et arbejde, så budgettet hedder 4.000-6.000 eller rettere max 200 kr i afbetaling i 2-3 år.


    Har kigget lidt på Zepto og fundet frem til to konfigurationer jeg synes lyder okay..


    Zepto Znote V15a
    Intel® Celeron® 900 (1M Cache, 2.20 GHz, 800 MHz FSB)
    120GB 7200rpm Harddisk
    Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
    DVD-RW / CD-RW SATA
    Znote V15a 15,6" HD 16:9
    6 Cell Lithium-Ion Batteri (4400mAh)
    Intel® GMA X4500HD
    4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ


    4049,-

    Zepto Znote M15b
    Intel® Pentium® T4300 (1M Cache, 2.10 GHz, 800 MHz FSB)
    Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
    DVD-RW / CD-RW SATA
    Znote M15b 15,6" HD LED 16:9
    6 Cell Lithium-Ion Batteri (4400mAh)
    Nvidia® Geforce G105M 512MB
    4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
    250GB 7200rpm Harddisk

    6049,-


    Den sidste er klart sjovest, men det er også 3 år.. kan den holde i 3 år? Og hvad med spil, vil den sidste også kunne lidt der? Forventer ikke D3 men kan man bare lidt på den?


    Kan godt lide at der er numpad på disse, da jeg som sagt skal bruge dem til studie.. men den måde tastaturet er lavet på, fungerer det? Jeg vil i øvrigt gerne have harddisk med 7200 rpm, så den ikke har så store load-tider..


    På forhånd tak


    //Nicky

  • Der er en del tilbud på dell inspiron maskiner i øjeblikket, hvis du kan få én eller anden til at PM'e dig en af deres rabat-koder (har desværre lige slettet min mail).



    Jeg ville som studie-pc holde mig til max 14" (eller maks 2.0-2.2kg), ret meget større end det, og den bliver træls at slæbe på.


    Der er vidst en der er ved at sælge en næsten ny aspire på salgs-forummet, og den er vidst i dit prisleje - det ville være en noget nær perfekt studiemaskine.


    /ask


  • Jeg er helt enig.. Jeg syntes der er et eller andet ved 15" der gør dem lige en tak for store til at tage rundt og med i skole osv. :pokey:

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Jeg vil som udgangspunkt fraråde dig at købe på afbetaling. Det er ofte en meget dyr løsning. Så er det bedre med enten bevilget overtræk eller minus på kassekreditten. Det er som regel den bedste løsning hvis ikke man har råd til at købe den kontant.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg vil ikke ned i en 14", da jeg også skal lave hjemmesider på computeren... 15,6 er småt nok... hvis jeg havde råd slæbte jeg rundt på en 17" :)


    Ville også være rarere med et banklån, men et forår som arbejdsløs, har gjort at banken ikke har noget tiltro til mig, og jeg derfor ikke må have hverken bevilliget overtræk, kassekredit eller låne flere penge - prøvede for et par uger siden fordi min SU var forsinket... der var ikke noget at hente - og jeg skylder kun omkring 40.000 .... x|


    Så det må næsten blive afbetaling, hvis jeg skal spare op bliver det ikke i det her semester eller andet,og kan ikke lige kmme på andre som jeg skulle låne pengene af...


    dna: Det kommer i øvrigt til at koste 1.000,- for den lille på afbetaling i to år, og 1.700 for den store i 3 år.

  • Jeg ville ikke turde satse på at en Zepto kan holde i tre år. På den kvalitet jeg har set, så giver jeg den 1 maksimum 2 år hvis den skal med i skoletasken.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg ville ikke turde satse på at en Zepto kan holde i tre år. På den kvalitet jeg har set, så giver jeg den 1 maksimum 2 år hvis den skal med i skoletasken.


    Nu har jeg haft min zepto i 1½ år, (også med frem og tilbage i taske) og der har ikke været et eneste problem med den..

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Er kvaliteten virkelig faldet så meget hos Zepto. Min Zepto 4200 har jeg haft i snart 5 år og der er ingen problemer med den overhovedet. Jeg har ikke taget den så pokkers meget med i skole osv. men jeg har da haft den med på 8 udmønstringer indtil videre uden at det virker som om det har slidt på den.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg synes bestemt ikke 15" er for meget til studiepc - husk på at arbejdsglæden forøges markant, når man går fra 13"-15". Det kan med andre ord være hårdt at sidde foran en alt for lille skærm, hvor man er nødt til at knibe øjnene helt sammen for at kunne se noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Jeg synes bestemt ikke 15" er for meget til studiepc - husk på at arbejdsglæden forøges markant, når man går fra 13"-15". Det kan med andre ord være hårdt at sidde foran en alt for lille skærm, hvor man er nødt til at knibe øjnene helt sammen for at kunne se noget.


    Arhhh... Man er da vidst kun nødt til at knibe øjnende sammen hvis man har lidt synsvanskeligheder.


    Har brugt 13'' og 14'' de sidste 5 år (til speciale og efterfølgende projekter). og det har aldrig været et problem med størrelsen.


    /ask

  • Ikke for at ødelægge jeres diskutioner angående hvilken skærm der er større, men det er ret lige meget i den her tråd, da jeg ikke går under 15" ..


    Der er ikke nogen der andre kommentarer til de computere end Zepto er noget lort (hvor jeg har hørt det modsatte fra rigtig mange mennesker)?


    jacobask: Havde købt en Dell i går hvis det ikke var pga man skulle tjene 180.000 om året for at kunne få et lån gennem Acceptcard... :<

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nicky
    Ikke for at ødelægge jeres diskutioner angående hvilken skærm der er større, men det er ret lige meget i den her tråd, da jeg ikke går under 15" ..


    Sorry, den stopper her.


    Quote


    jacobask: Havde købt en Dell i går hvis det ikke var pga man skulle tjene 180.000 om året for at kunne få et lån gennem Acceptcard... :<


    [/quote]


    Det kan da ikke være rigtigt at din bank ikke vil låne dig 4K! Snak med dem igen, hvis de ikke vil give dig kredit, så kan det være at de vil være med til et "rigtigt" lån med faste afdrag. De plejer gerne at ville låne ud, hvis ikke de vil så gå til nabobanken - det er simpelthen for dyrt (ÅOP) med diverse afdrags ordninger.


    /ask

  • xdream: Det var også et udemærket bud. :)


    Jacobask: Som jeg forklarede før, så har de slået pengekassen ret meget i. Prøver at skrive, og høre om jeg kan få forhøjet mit lån, mod at jeg afdrager lidt mere om måneden.


    Wish me luck! :)


    //Nicky

  • Nice billede. Jeg går ud fra, at det ikke er selvportræt, for så havde det vel været Vicky. Jeg synes også, at afbetaling efter standardrammerne er at smide pengene væk. Man låner hos familien og får et (måske) rentefrit lån, samt køber kontant. Hvis en bærbar er levetids-optimeret, så går den i stykker lige efter en alder på 2 år. Det er forbavsende !