Stilfuld køler til min E8400 (Gerne Sølv/Blå)

  • Jeg fik endelig et nyt bundkort idag som tillader at jeg kan overclocke maskinen ordentligt :clap:


    . . . Mén, Min E8400 (C0) kører stadigvæk med stock køleren og CPU'en ligger på en 40-41 grader på Idle lige nu. Jeg har kigget lidt omkring på edbpriser.dk men kan ikke rigtigt finde ud af hvordan kraft / rpm / varme forholdet er, og at sige at folkene her på Tweak har styr på køling er jo en mild underdrivelse ;)


    Jeg leder efter en køler som er kraftfuld nok til at overclocke min CPU, og stadigvæk være relativt stille. Den må meget gerne se stilfuld ud og blå LED er en bonus (Så den passer ind i mit Antec 902 kabinet).


    Forslag fra mig selv (Uden at vide om de er kraftige nok selvf.)


    Asus Triton 78
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=499078


    Asus Silent Square EVO
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=500124


    Asus Silent Knight II AL
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=444015


    . . . Pudsigt at det lige er ASUS der laver alle de sølvblå kølere :roller:


    Tak på forhånd. :D
    Anders

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så man har en bundplade der monteres bagpå, bolter heatpipet fast i den ovenpå processoren og sætter Everesten på heatpipet? Det lyder jo simpelt nok. Der står at Thermalright'en understøtter to blæsere. Er det at foretrække eller? :O

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Så man har en bundplade der monteres bagpå, bolter heatpipet fast i den ovenpå processoren og sætter Everesten på heatpipet? Det lyder jo simpelt nok. Der står at Thermalright'en understøtter to blæsere. Er det at foretrække eller? :O


    Ja ;)..


    Men 1 blæser plejer at være nok :).. Nr. 2 giver som regel ikke så meget ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg syntes personligt at dette er en af de smukkeste kølere der kan købes!
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=532881

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    OMFG! Ja den ser sgu smuk ud. :ph34r:


    ... men performance er ikke nok ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Nej den får desværre lidt kolde :$ anmeldelser.


    Edit: Jeg har surfet lidt anmeldelser og valget går nok på Thermalright'en - selv om den er ugly as sin efter min mening :roller: - Fandt også en VGA køler (AC Accelero Twinturbo) til mit 4850 fra Asus som har fået udmærkede anmeldelser. Så kan det være at damen sender lidt færre onde blikke mod maskinen og dens støjinferno :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Jeg oc'er min E8400 til 4.2Ghz med en Thermalright HR01-Plus med en stort set lydløs blæser på den ene side. Den kræver noget plads! - jeg har et Antec P182.


    Når du sætter blæser på er det alligevel slut med det fede look.