Hardware Til Server?

  • Hej alle..


    Jeg havde tænkt mig at jeg ville til at lege lidt med en server, men er kommet lidt i trivl om hvad for noget hardware jeg skal fokusere på..
    Sådan noget som grafikkort skal ikke være noget vildt, men det er vel ram og pross der skal trække det meste..
    Serveren skal prima bruges til noget FTP, opbevaring og måske noget muligehed for at køre noget VT og TS programmer fra..


    På forhånd tak:)

  • tag og kig på noget Xeon fra intel, der sikkert nogle bundkort som har onboard gpu hvilket jo er fint til server brug.. =)
    Jeg ville hvis jeg var dig også kigge lidt på en af diskene med 5 års garanti da din server jo skal kører 24/7 og jeg tror på at disse er bedre og mere stabile end diskene hvor producenter kun lover 2-3 år på dem.. =)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Count88
    Hej alle..


    Jeg havde tænkt mig at jeg ville til at lege lidt med en server, men er kommet lidt i trivl om hvad for noget hardware jeg skal fokusere på..
    Sådan noget som grafikkort skal ikke være noget vildt, men det er vel ram og pross der skal trække det meste..
    Serveren skal prima bruges til noget FTP, opbevaring og måske noget muligehed for at køre noget VT og TS programmer fra..


    På forhånd tak:)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Inden du bevæger dig ud i at købe dig fattig i HW, så kom lige med en lidt bedre beskrivelse af hvad den skal bruges til.


    Er det FTP til dig selv og nogle enkelte andre, eller er det med mange samtidige forbindeler. Hvis det er det første kræves der nærmest intet. VT og TS kræver nok heller ikke det store.


    /ask

  • Jamen havde tænkt mig noget med at den FTP bare var til nogle venner og familie, men havde os en ide om at den skulle kunne bruges til mange flere og os på samme tid, ved godt at det vil kræve noget mere og det er heller ikke lige nu, men nogle tips til hvad ting man skal gå efter og hvad man skal ligge vægt på når man ser på HW?

  • Hvad skal du helst præcist bruge den ftp til ? Er det lokalt så husstanden kan gemme billeder og dokumenter, eller også så familie længere væk (internettet) kan hente evt. billeder.


    Altså umiddelbart hvis du kun skal bruge den til VT / TS og ftp for deling af billeder til familie, så vil det være meget billigere hvis du bare lejede en VT service og så købte et webhotel :-) Det er bare min mening, for du kan hurtigt købe dig fattig i hardware, og til det behov der synes jeg ikke det kan betale sig. Men det er selvfølgelig også lærerigt at sætte det hele op selv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Count88
    Hej alle..


    Jeg havde tænkt mig at jeg ville til at lege lidt med en server, men er kommet lidt i trivl om hvad for noget hardware jeg skal fokusere på..
    Sådan noget som grafikkort skal ikke være noget vildt, men det er vel ram og pross der skal trække det meste..
    Serveren skal prima bruges til noget FTP, opbevaring og måske noget muligehed for at køre noget VT og TS programmer fra..


    På forhånd tak:)


    Hvis den ikke skal bruges til andet end det.. så kig på mine 2 serverer


    min første server som Server1
    min anden server Server2


    er igang med min 3'de server bygget på et Atom330 (dual core) board med 2gb ram.


    Hvis du har psu, kabinet og harddisk i forvejen.. så kan du lave en ITX server for ca. 600kr board+ram.


    og så ligger elforbruget på ca. 500kr om året ved 24x7 brug.