Køler til HD4890

  • Hej Tweak..


    Jeg har haft købt to Asus EAH4890 HD "TOP"


    da jeg satte det ene i syntes jeg det lød mærkeligt i forhold til det første jeg satte i og tog det ud igen. det viser sig så at den lille blæser af dem der er på kortet mangler 2 vinger. jeg sender så kortet tilbage til Komplett.dk hvor jeg havde købt det fra. og får det så tilbage hvor de påstår at jeg selv har brækket det af.


    jeg prøver så at ringe til dem og forklarer dem at det er noget pis at fyrer af for hvordan fanden kan man brække dem af med mindre man går ind og brækker dem af med vilje....


    nå men de vil så intet gører ud over jeg kan kontakte forbrugerrådet.


    mit spørgsmål til jer er så om i ved hvor man kan få fat på en lille blæser man kan sætte på eller man skal hen og have et nyt køler system til lortet? og hvor får jeg fat på det ? og hvilken slags skal det værer. jeg OC. ikke og har ikke vandkøling så det skal værer med blæsere.


    håber virkelig man kan hente noget hjælp ellers har komplett.dk lige kostet mig 1500 kr som jeg intet for får......


    Mvh Twinther


    :rules:

    CPU: core i7 3.2 Ghz
    bundkort: Asus Rampage II Extreme
    PSU: coolermaster Real Power M1000.
    GFX: 2 x Sapphire Toxic HD 4890
    memory: 3x 2GB ddr3 corsair 1666 mhz
    Lydkort: Creative X-Fi
    HDD: WD raptor 80 GB og WD 750 GB
    Cpu cooler: Noctua NH12
    skærm: samsung syncmaster T200
    kabinet: Lian Li PC - S80

  • Hej jo det er det rigtig godt bud. men jeg har haft fundet præcist den samme køler inde på


    Coolerkit.dk


    og der står den kun passer op til 4870... er det samme mål eller passer det slet ikke?

    CPU: core i7 3.2 Ghz
    bundkort: Asus Rampage II Extreme
    PSU: coolermaster Real Power M1000.
    GFX: 2 x Sapphire Toxic HD 4890
    memory: 3x 2GB ddr3 corsair 1666 mhz
    Lydkort: Creative X-Fi
    HDD: WD raptor 80 GB og WD 750 GB
    Cpu cooler: Noctua NH12
    skærm: samsung syncmaster T200
    kabinet: Lian Li PC - S80

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TWinther
    Hej jo det er det rigtig godt bud. men jeg har haft fundet præcist den samme køler inde på


    Coolerkit.dk


    og der står den kun passer op til 4870... er det samme mål eller passer det slet ikke?


    Det er en fejl fra Coolerkits side. Inde på Arctic Coolings egen hjemmeside står der at køleren passer til et 4890 :9xo


    http://www.arctic-cooling.com/…info.php?cPath=2_&mID=101

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Har selv den køler på mit 4870, den køler såmænd rigtig udemærket, men synes at de køler profiler der er med til at køle kortets strøm forsynings del er for dårlige, de er elendige at montere og køler dårligere en de originale.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg har den til at sidde på mit 4890 og den køler rigtig godt. Den er nem at montere, dog skal du lige huske at gøre rigtig godt rent med isopropyl alcohol, især der hvor de små køleprofiler og ram køling skal sidde.


    Der sidder sådan en tynd film på ram og kondensatorer og den skal fjernes, ellers vil den varmeledende tape ikke hæfte når de bliver varme og du risikerer, de falder af, så gør den godt rene inden montering.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay. hvordan er støjen fra denne køler så?

    CPU: core i7 3.2 Ghz
    bundkort: Asus Rampage II Extreme
    PSU: coolermaster Real Power M1000.
    GFX: 2 x Sapphire Toxic HD 4890
    memory: 3x 2GB ddr3 corsair 1666 mhz
    Lydkort: Creative X-Fi
    HDD: WD raptor 80 GB og WD 750 GB
    Cpu cooler: Noctua NH12
    skærm: samsung syncmaster T200
    kabinet: Lian Li PC - S80

  • Lyd er jo relativ, men den siger næsten ingenting selv under hårdt arbejde og i mit kabinet bliver den overdøvet af de 4 andre blæsere jeg har siddende for at skabe airflow.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.