Nvidia geforce 8400m gs lagger når jeg spiller?

  • Hej.


    Har et problem med der kommer et hak hvert 5-10 sekund når jeg spiller eks 18 wheels of steel og Truck simulator.


    Har prøvet alle de forskellige opløsninger osv men lige meget hvad kommer det "HAK" der heeeele tiden.


    Det er Hp pavilion bærbar pc og gfx'et er et nvidia geforce 8400m gs


  • prøv at hent den nyeste driver på Nvidia's side til dit gfx og se om det hjælper...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    prøv at hent den nyeste driver på Nvidia's side til dit gfx og se om det hjælper...


    Har jeg prøvet men det hjalp ikke desværre :(

  • Håber meget på der er en der kan hjælpe :)


    Forstår det godt nok ikke fordi cpu'en er jo ikke helt død og det er ram og gfx jo sådan set heller ikke


    Det er en amd athlon 64 x2 dual core tk-55 1.8ghz


    Og så er der 2gb ram


    Btw er det en pavilion dv6500

  • Jeg kunne forestille mig, at det er en applikation der kører konstant i baggrunden, som suger alt dit CPU kraft med intervaller på de 10 sek, som du beskriver. Eller det er harddisk lag. Måske begge ting kombineret. Prøv at åbne din jobliste, og hold øje med hvilke programmer der kører og hvor meget resourcer de bruger når du spiller (alt+tab ud og åbne joblisten).

  • Hej,


    Jeg havde samme problem for et par dage siden, da min computer kun er til gaming, smed jeg bare en ny omgang windows på med det samme. Uden at vide det, tror jeg bare computeren er blevet fyldt med en masse junk som bare skal fjernes. Held og lykke.




    //G34R

  • Mange tak for svarene :)


    Jeg har prøvet at flashe bios og opdatere lidt osv.


    Prøvede at lukke alt ned som messenger, firefox også så der kun er spillet åbnet og så fungerede det sådan set :)


    Men ved ikke hvad der kan løse mit problem.


    Måske med at smide flere ram i den? noget der ved det måske? :)

  • eller at vista æder alle rammene, og så er nødt til at ændre størrelsen på pagefile.....kan du sætte den manuelt i vista var det muligvis en løsning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Eller lade vær med at spille på en bærbar der har et så dårligt GFX. 8400GS er ikke lige frem det bedste til den slags. 8)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Næ men der er jo ting her i livet der er nemmere end andre ting. :razz:
    Du kunne jo også smide xp på den så kan du sikkert spille det spil. :T

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Næ men der er jo ting her i livet der er nemmere end andre ting. :razz:
    Du kunne jo også smide xp på den så kan du sikkert spille det spil. :T


    Ja er der, men stadig irrelevant.


    Ja men har overvejet at opgradere til Windows 7 når det er klar.

  • Du opgraderer da bare til Win7 med det samme. Du kan køre med det i tre måneder uden at registrere de.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du opgraderer da bare til Win7 med det samme. Du kan køre med det i tre måneder uden at registrere de.


    hvor kan jeg gøre det? :) vil skam gerne betale for det :) så længe prisen ikke er aaalt for høj

  • Ved ikke om du kan få et image fra MS mere, men ellers så skal google da nok udstyre dig med et link. Bare Windows 7 RTM (kan ikke lige huske build version).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Ved ikke om du kan få et image fra MS mere, men ellers så skal google da nok udstyre dig med et link. Bare Windows 7 RTM (kan ikke lige huske build version).


    7100