Format harddisk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af enedina
    Hvordan kan jeg bedst formatere min harddisk så den er klar til win 7? Jeg vil gerne slette alt.


    Det gør du bare når du har smidt Windows 7 cden i, så spørger den hvor du vil installere. Vælg drevet og formater det, derefter installerer du Win 7 på det tomme drev :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Det gør du bare når du har smidt Windows 7 cden i, så spørger den hvor du vil installere. Vælg drevet og formater det, derefter installerer du Win 7 på det tomme drev :)


    bare pas på med at hvis den hdd du vil installer OS/Styresystem på er delt i 2 el. mere så hvis du sletter partition på C: ka du godt ende op med at dit C: blir til D: istedet har jeg oplevet i XP en del gang og en enkel gang med Windows 7 ik fed at sidde med OS på sit D drev når man er van til C ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af enedina
    Hvordan kan jeg bedst formatere min harddisk så den er klar til win 7? Jeg vil gerne slette alt.


    boot fra Windows 7 DVD/slet de partitioner du vil/opret ny partition/formater partitionen/installer W7


    eller


    control panel/admin../computer../disk../marker drev/format



    den første løsning er en lyn formatering (sletter bare), hvor løsning 2 er en rigtig formatering