sli med forskelligt antal ram

  • Hvordan er det nu det virker med sli?


    Hvis jeg f.eks. køber et EVGA GTX 275 med 1.794 GB ram, og så senere hen beslutter mig for at vil køre sli. Kan jeg så godt sætte et EVGA GTX 275 superclock i? altså superclock kortet bliver jo sat ned til samme hastighed som det gamle kort. Men er der noget ændring på ramene?


    og ang. physx, så vidt jeg har kunne finde ud af, så kan man have et grafikkort til at køre som normalt, og så dertil bruge et random Nvidia grafikkort til at køre physx? Men skal nr. 2 kort være en bestemt type, og skal der f.eks. bruges en sli-bro mellem kortene, eller hvordan fungerer det :)?


    På forhånd tak :)

  • Måske kan du finde svaret her


    http://www.slizone.com/page/slizone_learn.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ved SLI er det mindstenævneren der bestemmer. Dvs. at det er kortet med mindst ram og laveste clockhastigheder, der bestemmer mængde tilgængelig ram og hastigheden på kortene.


    Angående PhysX skal du som minimum have et Geforce fra 8xxx-serien (g92 - f.eks. 8800GT/8800GTS 512mb) eller over.


    Personligt synes jeg at PhysX har mere med branding end reel ydelse/kvalitet af grafik at gøre, da MEGET få spil understøtter det, og flere hævder ikke at kunne se forskel på det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Ved SLI er det mindstenævneren der bestemmer. Dvs. at det er kortet med mindst ram og laveste clockhastigheder, der bestemmer mængde tilgængelig ram og hastigheden på kortene.


    Angående PhysX skal du som minimum have et Geforce fra 8xxx-serien (g92 - f.eks. 8800GT/8800GTS 512mb) eller over.


    Personligt synes jeg at PhysX har mere med branding end reel ydelse/kvalitet af grafik at gøre, da MEGET få spil understøtter det, og flere hævder ikke at kunne se forskel på det.


    yep, det fandt jeg ud af.. Men ang. ram. Der fandt jeg ud af at det antal ram der var på det mindste kort, dog skulle man kan man få den til at bruge de sidste (som jeg forstod det)


    Men ang. physx. Så er mit jo desværre en tand for gammel :( :P men hvis man alligevel ikke kan se det, så er det ligemeget.. :P

  • Af ren nysgerrighed, hvad har du for et system nu?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Af ren nysgerrighed, hvad har du for et system nu?


    Har netop i dag bestilt:


    EVGA x58 sli le


    EVGA GTX275 1794mb ram


    Corsair Dominitor 3x2 GB


    Dertil kommer så en I7 920..

  • Med det system enabler du bare PhysX i Nvidia-driveren og så er du fint kørende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H