Bærbar Memory Capacity

  • Hej Tweakers.


    Jeg har en ældre Zepto Znote 6224W som jeg har fra mit studie blevet bedt om at køre Vista på (Kørte XP Førhen).. Så har fået mig en Business version til Vista 32bit via MSDN.


    Men bærbaren er ikke lige just bygget til Vista, og tænkte at det nok kunne være en idé at opgradere ramene til at komme på maximum af hvad maskinen kan trække.


    Så hentede programmet SIW (System Information for Windows). Ganske genialt program for at finde ud af mine ram hvad det er for nogle..


    Og faldt så over under "Memory Summary" en information som hed "Maximum Capacity" som man skulle tro hvad bundkortet understøtter af ram, hvertfald når jeg læser det.. Og den står på "1000 Mbytes", så vil det så sige at min spand kun understøtter 1Gb ram?


    For den kom nemlig med 1Gb indstalleret, også har så siden da lagt en extra 1Gb ram blok i.. Og Windows, men også Bios registrer 2Gb Ram.


    Det hvad min plan var at skifte de to 1Gb's ud med to 2Gb's blocke.. Men vil jo være lidt spild hvis den kun understøtter 1Gb ram. Selvom jeg godt kan mærke forskel om der er 1Gb eller 2Gb ram i den...


    *EDIT*
    Fik hentet CPU-Z for lige at dobbel checke.. Der siger den også 2 Gb Dual Channel Ram.. http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=672728