Øh...RMA? + evt. nyt bundkort.

  • Efter en længere omgang support med Mushkin folkene foreslog de mig at RMA'e mit GA-P35-D3SL bundkort hurtigst muligt ( Det vil ikke boote RAM'ene på deres rated hastighed ). Hvordan er det nu RMA fungerer - kan jeg få pengene tilbage istedetfor at skulle vente en evighed på at få et bundkort igen eller er det tid til "friluftsliv", og hvor længe har jeg fra købsdato til at få det gjort? (Det er købt i Juni sidste år)


    Sidenote - Har nogen af jer erfaringer med computersalg.dk 's RMA service og generelle support?


    Mvh.
    Anders

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu ved jeg ikke lige hvor stor din computer-city er, men her i Esbjerg hvor jeg bor, har de IT folk sidene bag murene til at reperarer det mest basiske, men de vil de jo selvfølgelig først undersøde om det kan betale sig at lave reperation på den RMA ting de får ind af døren i forhold til bare at bytte til en ny..


    Så tror ikke du kan få pengene tilbage, men du vil dog istedet få et produkt som er tilsvarende det du har med dig.

  • Et hurtigt sidespørgsmål. Skal jeg (Eller rettere, er det normalt at "man" skal) punge ud for pakketransporten til deres webshop? Kortet kostede kun omkring 500kr. Hvis fragten frem og tilbage bliver flere hundrede kroner kan jeg jo ligesågodt bare smide kortet af vojens til og købe et nyt. :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Nu ved jeg ikke lige hvor stor din computer-city er, men her i Esbjerg hvor jeg bor, har de IT folk sidene bag murene til at reperarer det mest basiske, men de vil de jo selvfølgelig først undersøde om det kan betale sig at lave reperation på den RMA ting de får ind af døren i forhold til bare at bytte til en ny..


    Så tror ikke du kan få pengene tilbage, men du vil dog istedet få et produkt som er tilsvarende det du har med dig.


    Nu er det vist computersalg.dk og ikke computercity :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Et hurtigt sidespørgsmål. Skal jeg (Eller rettere, er det normalt at "man" skal) punge ud for pakketransporten til deres webshop? Kortet kostede kun omkring 500kr. Hvis fragten frem og tilbage bliver flere hundrede kroner kan jeg jo ligesågodt bare smide kortet af vojens til og købe et nyt. :$


    Der har jeg så oplevet lidt af hvert, hos Midtdata bad de mig om at betale fragten, hvor imod hos SHG senere gav de mig et fragt kort som jeg kunne sende på..


    Tror det vil være bedst hvis du ringer til Computersalg.dk og hører hvordan de håndtere deres RMA.


    Samt normalt betaler du kun fragten derhen, også betaler de fragten tilbage.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol


    Nu er det vist computersalg.dk og ikke computercity :D


    Hov ja, overså jeg lige i farten :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Et hurtigt sidespørgsmål. Skal jeg (Eller rettere, er det normalt at "man" skal) punge ud for pakketransporten til deres webshop? Kortet kostede kun omkring 500kr. Hvis fragten frem og tilbage bliver flere hundrede kroner kan jeg jo ligesågodt bare smide kortet af vojens til og købe et nyt. :$


    Ved f.eks. proshop skulle jeg bare ringe ind, og så sendte de et pakkelabel til mig.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Et hurtigt sidespørgsmål. Skal jeg (Eller rettere, er det normalt at "man" skal) punge ud for pakketransporten til deres webshop? Kortet kostede kun omkring 500kr. Hvis fragten frem og tilbage bliver flere hundrede kroner kan jeg jo ligesågodt bare smide kortet af vojens til og købe et nyt. :$


    Har pt en lignende sag kørende med Getmore. De vedhæftede et postmarkat over mail, som jeg printede ud, og fik det lokale posthus til at smide det på pakken.. Jeg venter stadig på svar fra dem, men de sagde også at der kan gå 2-6 uger. Men kan ikk klage over deres service indtil videre. Min vare er et grafikkort til ca. 800 kr. købt i dec. 07.

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_


  • Det er sgu ikke hver gang shg gør det, jeg har lige fået ombyttet en harddisk, betalte selv så det må jeg selv æde.
    Men det kan da kun blive en vej man skal betale altså ind til forhandleren og det er 75 kr som pakke op til 5 kg. Ved ikke lige hvor de der flere hundrede kroner kommer fra. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af balooVed ikke lige hvor de der flere hundrede kroner kommer fra. :boxed:


    Det var såmend også bare noget jeg sjussede mig frem til, baseret på mit sidste møde med Post Danmark. 35kr for at sende en dørnøgle i en kasse på størrelse med et frimærke :crazyeyes:


    Aaaanyway - Har snakket med deres RMA support fyr (tm), og det kan tage op til en måned - hvilket er lidt for længe. Jeg får sgu abstinenser bare jeg forlader wifi rækkevidde :T, så istedet køber jeg bare et nyt bundkort som kan køre RAM'en ordentligt. Jeg kan sikkert finde noget at bruge det gamle til :)


    Jeg har browset edbpriser men kan ikke rigtigt bestemme mig. Prisklassen 5-700kr, har virkeligt mange kort at vælge imellem, med forskellige chipsets. 8o - Har I nogle forslag til et kort der kan trække min E8400 og Mushkin Redline RAM (1000Mhz)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Til 783 incl fragt til dig er det her et bud: http://old.edbpriser.dk/Produc…&searchArea=&Soegeord=p45

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Baloo's forslag


    Det er bare fino til prisen :9xo.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.