XFX 4890 Black Edition Problemer.

  • Jeg har måske et problem med et af mine to XFX 4890 Black Editio kort.


    Problemet består i at der kommer en sjov lyd fra et af mine to kort og lyden er ikke fra blæseren af for når jeg holder på blæseren på dem bække så fortsætter lyden, Det er en hurtig konstant tikkende lyd der kun kan høres uder spil for når jeg er på skrivebordet er der ikke noget det er kun under belastning at lyden kommer.


    Men hvad siger i er det normalt at et gfx kort under pras udsender lyde ? Og skal jeg bekymrer mig om det som jeg har beskrevet ?

  • Umiddelbart vil jeg tro at det så er det man kalder coil whine


    http://forums.anandtech.com/me…catid=27&threadid=2243618


    Der er lidt om hvad det er for noget.


    Nogle har været heldige med, at det er forsvundet af sig selv når kortene har været brugt lidt tid, andre slipper ikke af med det, forudsat at det er det.


    RMA på det er også lidt "tricky", da nogle producenter ikke vil dække det mens andre ombytter uden vrøvl, men jeg ville da tage kontakt til det sted hvor kortene er købt og høre ad, og måske sende en mail til XFX support og høre hvordan du skal forholde dig til det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret.


    Jeg tror enlig du kan ha ret i at det er det der coil whine ik at jeg har hørt om det før men efter en tur på youtobe og lidt søgen på googel så tror jeg enlig også at det er hvad jeg opliver pt med mine to XFX kort vis det da altså er dem for ud fra hva jeg har kun læs mig fram til så tyder noget på at lyden lige så nemt også kan ske at kom fra PSUen af og ikke nødvendigvis mine to gfx kort.


    Men når så det er sagt er coil whine så noget man skal være bekymret for af hensyn til live tiden på den del der nu laver lyden ?

  • Nej, det er bare en meget irriterende lyd efter hvad jeg har hørt fra dem, som har oplevet det.


    Prøv at lokalisere lyden lidt bedre som 1 af dem i forummet foreslår, at bruge røret fra en køkkenrulle og lytte til de forskellige dele.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • det går næppe ud over andet end ens hørelse og koncentration, men kan man lokalisere lyden, kan man bruge noget klar neglelak på det sted hvor isoleringen mangler....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.