Refill til Canon pixma mp630

  • hey nogen der har prøvet noget refill sytem der virker til denne printer da der er sindsyg meget sparet ved refill.. det er mest chip problemet jeg tænker på. hvis man evt sørger for at holde sine orig blæk patroner fyldte vil det ikke kunne virke så? har set man kan købe et monteringssæt til din orig patron så man kan fylde dem op. vil meget gerne høre fra folk der har erfaring med dette..


    mvh kristian

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Jeg har kun dårlige erfaringer med at fylde patronerne op selv, så det opgav jeg for flere år siden.
    Jeg har købt nogle billige patroner til min MP620, hvor man selv skal flytte chippen fra den originale patron over på den uoriginale.
    Jeg gad så ikke rode med det alligevel da de kom, så jeg bestilte bare nogle originale hos http://www.trykspar.dk og har så de uoriginale liggende som reserve.

  • kunne jo være der er sket noget mere siden den tid du snakker om og som jeg kan forstå er det meget forskelligt hvilken printer man har.. jeg så et sted man kunne bore et hul i patronen og sprøjte nyt blæk i men vil da mene at chippen bare lukker ned når den mener den skulle være tom. den metode synes jeg da er rigtig god hvis man bare kunne snyde chippen eller få patroner med en chip der ikke lukker eller lign. derfor jeg gerne vil høre om andres erfaringer og ikke mindst om denne model hvis der er nogen der har prøvet det.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • jamen den chip går den ikke ind og lukker af når den er tom.. for hvis ikke den gør det vil jeg selv mene det er meget nemmere sekv at sprøjte nyt blæk i de orig patroner det vil da snart være klart det bedste eller??


    så vidt jeg har forstået er problemet på nogle printer at patronen lukker ned når den er tom så den ikke afgiver mere blæk overhovedt..


    har bestilt dette sæt da de mener at de kan løse problemet. men stadig ville det være rart at høre andre folks erfaringer..


    http://www.printerrefill.dk/shop/a-nyhed-blaek-1539p.html

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Bruger du din printer meget. Med mit forbrug (MP620) vil jeg mene at jeg ville kunne spare 100 kr. på årsbasis og for de småører gider jeg ærlig talt ikke bøvle med at bore hul eller rode med chips og hvis man samtidig regner timeløn ind i det så kan det formentlig overhovedet ikke betale sig (i mit tilfælde ihvertfald). Desuden er uoriginal blæk i de fleste tilfælde ikke af så god kvalitet (mest aktuelt ved fotoprint), både i f.eks. farver og holdbarhed.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • det u originale blæk skulle være helt udemærket har jeg læst mange andre steder i sidste ende kommer det i mange tilfælde nok fra samme tank af alligevel..


    ja jeg bruger meget blæk men det må jeg vidst ikke skrive om her..


    og jeg kan feks købe 125ml blæk for samme pris jeg kan købe en blækpatron med omkring 11ml i.


    og hvad jeg ved af er det kun en gang man skal bore et hul så har du så du bare kan sprøjte blæk i med en kanyle..


    men er ikke intr i og høre om det kan betale sig eller ej mere om det virker og hvad der virker for jeg skal have fundet et andet alternativ som at købe orig patroner alligevel for det kan ikke betale sig..


    med det sæt jeg har linket til kan jeg for 400 kr fylde op 10 gange..


    hvis jeg skal købe blæk patroner 10 gange vil det blive 3500kr da jeg jo har 5 patroner og de ligger på omkring 80-100 kr stk.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Det skal jo nok kunne lade sig gøre, men tror chancen for at blækken udtør er ret stor også, også er det jo ligsom spild og begynde at lege med det..


    Tror det er lidt knald eller fald i det, derfor vil jeg heller ikke selv lege med det... Men de tilbyder jo en vejledning til hvordan det skal foregå, så mund ikke det går :)

  • hvad er det for noget blæk der skulle udtørre??


    har nu fyldt mine patroner og printet de første 3 hele foto sider med stor succes.. har lagt mærke til at hvis det hul du laver hvad tar 10 sek med en nål skal være fuldstændig tæt bagefter ellers står patronen og drypper og derfor tømmer en patron i printeren hvad jeg har hørt om nogen der har gjort.. der følger noget specielt tape med til som klistre meget godt.. og alt i alt tar det 5 min per patron at opfylde og det er godt nok mange penge sparet må jeg sige..


    farverne er ikke til at se forskel på har prøvet at tage en foto side med det gamle blæk og sammenlignet med det nye blæk på samme billede der er ikke nogen som helst forskel..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Tillykke med at det virker. Det kunne være et udmærket tip til andre. Fandt du egentlig ud af om chippen kunne finde på at sige at nu er det bare slut selv om du har fyldt den op?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • der var en guide med til hvordan man slog chipen fra er ikke helt sikker på om det virker endnu.. men de skriver at efter et nyt eu lov skal alle patroner kunne genbruges derfor skulle man have muligheden for at slå chippen fra. men chip målingen duer ikke mere altå blæk standen. der er ikke lavet nogen form for chip reset ligesom på nogle af de ældre modeller som ip4600 men det kan man nu også leve med selv at skulle holde øje med det..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    hvad er det for noget blæk der skulle udtørre??


    har nu fyldt mine patroner og printet de første 3 hele foto sider med stor succes.. har lagt mærke til at hvis det hul du laver hvad tar 10 sek med en nål skal være fuldstændig tæt bagefter ellers står patronen og drypper og derfor tømmer en patron i printeren hvad jeg har hørt om nogen der har gjort.. der følger noget specielt tape med til som klistre meget godt.. og alt i alt tar det 5 min per patron at opfylde og det er godt nok mange penge sparet må jeg sige..


    farverne er ikke til at se forskel på har prøvet at tage en foto side med det gamle blæk og sammenlignet med det nye blæk på samme billede der er ikke nogen som helst forskel..


    Høre bare meget ofte at når folk bruger Refill blæk udtørre de, men det er jo nok også blevet mere sikre nu i dagens danmark end dengang :)

  • mon ikke det er folk der bruger en blæk patron om året:-) altså det her er jo de orig patroner jeg bare spøjter ny blæk i.. og bruger et sæt hver 14 dag så det er helt klart penge sparet.. har nu kørt med det i 3 uger og efterhånden printet rimelig meget og det kører stadig fint for mig.. er ret sikker på fidusen ligger i at få patronen helt tæt efter påfyldning og det klare jeg fint med det stærke tape der var med. em form for gaffa bare sort og lidt mere gummi agtig..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1