Problemmer med Harddisk...

  • Hej...


    Jeg har et problem med min harddisk...


    Jeg har fik en virus på den for et par dage siden, ikke noget voldsomt.. Avast fangede den hurtigt.. For at være sikker, valgte jeg at køre en boot scanning.. Jeg genstartede computeren og her opstod problemet...


    Ved opstart, de den nåede til XP logo, stoppede den med den samme. BSOD blinkede et kort sekund, og computeren genstartede...


    Hvergang ved opstart blinker BSOD hurtigt, og den genstarter, det samme sker i fejlsikret tilstand. Kan heller ikke gendanne computeren til tidligere standpunkt da det sker igen.


    Jeg lavede en ny partion på harddisken hvor jeg installerede Windows igen. Herfra kunne jeg få adgang til den anden partion.


    Jeg fandt Avast frem, men kunne ikke køre den fra anden partion, så fandt avast installationen frem, og geninstallerede Avast igen. Da det var efter at Avast var sat til at lave boot scanning, at problemet opstod, prøvede jeg at afinstallere Avast. Genstartede computeren og prøvede igen at køre på første partion. Igen blinker BSOD, hvorefter den genstarter.


    Jeg starter anden partion op igen og installere Avast... Denne gang prøver jeg at lave en skanning på første partion, for at se om der stadig skulle være rester fra virussen, og så få dem slettet der...
    Den fandt intet...


    Jeg er nu løbet tør for ideer for hvad jeg kan gøre ved den...


    Jeg vil nødig formatere den, da det kræver jeg igen skal ud og lede efter en del driver, jeg har installeret...


    Nogen ideer på hvad der mere kan gøres?


    Mange tak på forhånd.

  • Du kan forudsat, at du har din xp cd sætte den i drevet ligesom du ville til at installere, og så vælge at reparere OS i stedet for, så burde den kunne boote på første paration.


    Du kunne evt. bruge programmet totalcommander til at flytte de ting fra den beskadigede paration og over til en anden mappe på den paration som virker, ting som drivere/billeder/musik/filer mv. og brænde dem ud på en dvd.


    Slet skidtet og start forfra.


    Totalcommander findes her


    http://www.ghisler.com/download.htm


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej igen...


    Jeg prøvede at lave en reparation af harddisken... Desvære hjalp det heller ikke...


    Så jeg lavede en grundig backup og har formateret harddisken... og er nu begyndt forfra... Alt virker igen...


    tak for hjælpen.

  • Husk lige så at scanne de filer, som du tog med over ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.