Ram til HP Compaq nx6110 - specielle?

  • Hej tweakere.


    Jeg skal bruge noget mere ram til min HP Compaq nx6110.
    Lige nu har den kun 256, men understøtter op til 2 gb, og har brug for noget mere.


    Problemet er jeg, både har prøvet ddr -og ddr2-ram, men ingen af rammene passer i. :(
    Efter sigende skulle den bruge "ddr PC-2700 333 Mhz".


    Bruger HP nogle specielle ram, eller hvad er problemet?

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Jeg har været nede i Fønix computer, hvor de sagde de ikke solgte ddr-ram, men jeg vidste ikke i første omgang den skulle bruge ddr ram, og troede derfor jeg skulle bruge ddr2-ram.
    Jeg prøvede derfor nede i butikken med ddr2-ram, og de passede ikke :(


    Jeg har så her til aften fundet en, der solgte 333 Mhz PC2700 ddr-ram, men de passede lige dårligt.


    Skal ddr og ddr2-ram bruge samme sokkel?

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Jeg har været nede i Fønix computer, hvor de sagde de ikke solgte ddr-ram, men jeg vidste ikke i første omgang den skulle bruge ddr ram, og troede derfor jeg skulle bruge ddr2-ram.
    Jeg prøvede derfor nede i butikken med ddr2-ram, og de passede ikke :(


    Jeg har så her til aften fundet en, der solgte 333 Mhz PC2700 ddr-ram, men de passede lige dårligt.


    Skal ddr og ddr2-ram bruge samme sokkel?


    hvis jeg ikk husker forkert bruger de samme sockel, evt hvor "pin" lige er forskudt en bitte smule, det kan ikke være en form for server/FB ram den skal lege med vel?..


    Jeg havde engang en masse af dem til at ligge, de ligner DDR ram, de har blot en lille cm højere print hvorpå der sidder ECC modulet og den slags, troede i sin tid det var DDR ram fordi de egentlig godt kunne presses ned i DDR bundkort med vold, men blev senere klogere, tror det er sådan en slags ram du skal bruge.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hvis jeg ikk husker forkert bruger de samme sockel, evt hvor "pin" lige er forskudt en bitte smule, det kan ikke være en form for server/FB ram den skal lege med vel?..


    Jeg havde engang en masse af dem til at ligge, de ligner DDR ram, de har blot en lille cm højere print hvorpå der sidder ECC modulet og den slags, troede i sin tid det var DDR ram fordi de egentlig godt kunne presses ned i DDR bundkort med vold, men blev senere klogere, tror det er sådan en slags ram du skal bruge.. =)


    Bruges sådanne RAM også i en bærbar?

  • Du skal normalt ikke bruge standart ram til din bærbar, men derimod 200pin SO-DIMM DDR PC2700 ram - der er færre pinde og klodsen er væsentligt mindre - vi snakker halv bredde af standart ram!


    /ask

  • Det ved jeg godt.


    De ram jeg har sendt med det link, burde virke. Det står der ihvertfald, men kan bare ikke finde noget unormalt ved dem :(


    De ram jeg har prøvet, passer lige præcis ikke med hullet i midten af klodsen.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Er de ram specielle?


    Havde nemlig håbet på, at kunne finde nogen brugte, da jeg ikke vil bruge særlig mange penge på
    bærbaren.


    Den er trosalt ikke specielt meget værd. :)

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt