Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. august 2009, 18:06

Hey Tweakers :)

Jeg står her og skal til at starte på studie med kæresten, og for vi kunne enlig godt bruge en god printer, som også kan scanne og kopiere. Og for at gøre det nemmest for os med Netværk.

Der har været mange tilbud for tiden i Bilka, men det er bare ofte synes jeg når man køber en printer til 4-500kr så koster blækket gerne det 3 dobbelte..

Jeg går udelukket kun efter anerkendte mærker som Brother, Epson eller HP.. og helst ikke Lexmark el. lign. :)

Og hvis jeg forstår netværk rigtigt nok, så er det sådan der bliver plugget et normalt netværks kabel i den, også hen i min trådløse router som har 4 ports switch, så skulle det nemlig gerne være muligt at vi kan med vores stationære PC'er printe, samt på vores bærbare. Uden at der er en "Master" computer tændt som styre printeren. Håber det er forståeligt.

Håber der er nogle derude som kan give os et godt råd, til hvad vi kan bruge, til rimelige penge, da vi begge er på SU :)

2

mandag, 10. august 2009, 18:44

Jeg ville hoppe på en Brother. Jeg har selv en Brother DCP-540CN og netværksfunktionen virker upåklageligt, som du iøvrigt har forstået helt korrekt ;)

Min model er godt nok udgået, men så er der Brother DCP-560CN som bl.a. JuiCe også har samt Brother DCP 375CW som også har Wireless.

De har selvfølgelig også andre modeller der understøtter netværk, dem kan du nemt finde på EDBpriser.dk.

3

mandag, 10. august 2009, 21:33

Jeg har en Canon MX 850. Den fungerer perfekt på Netværket, og er en super printer og scanner. Den er lidt dyr, men den fungerer perfekt. Trådløs som trådet netværk. PC som på MAC.

Dejlig maskine..! :clap:

4

mandag, 10. august 2009, 22:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Jeg ville hoppe på en Brother. Jeg har selv en Brother DCP-540CN og netværksfunktionen virker upåklageligt, som du iøvrigt har forstået helt korrekt ;)

Min model er godt nok udgået, men så er der Brother DCP-560CN som bl.a. JuiCe også har samt Brother DCP 375CW som også har Wireless.

De har selvfølgelig også andre modeller der understøtter netværk, dem kan du nemt finde på EDBpriser.dk.

Ser meget fornuftige ud til prisen :) umiddelbart hehe

Citeret

Oprindeligt indlæg af Overgaard
Jeg har en Canon MX 850. Den fungerer perfekt på Netværket, og er en super printer og scanner. Den er lidt dyr, men den fungerer perfekt. Trådløs som trådet netværk. PC som på MAC.

Dejlig maskine..! :clap:

Lige lidt i den dyre ende, af en studerende at være :P

5

mandag, 10. august 2009, 22:20

hvad med bluetooth, så kan man stille den ind i et skab :clap:

6

mandag, 10. august 2009, 22:55

Jeg har været mægtig glad for min Canon PIXMA MP620 - mener den kostede 1K eller noget i den stil.
Som Burger er inde på, så laver Brother også nogle gode maskiner, og de er forholdsvis billige i drift.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

7

mandag, 10. august 2009, 22:57

Det jeg har oplevet med en Brother, var ikke særlig imponerende, når man ikke kan printe ud selvom 1 eller 2 af ens patroner er løbet tør er en printer fuldstændig værdiløs for mig.. Ved dog ikke hvilken model det var, kun at var svigermors kærestes hehe..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

8

tirsdag, 11. august 2009, 07:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz
hvad med bluetooth, så kan man stille den ind i et skab :clap:

Hehe, tjah men så skal jeg til at installere noget blåtand på mine stationære, er jeg ikke så interesseret i :)..

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Jeg har været mægtig glad for min Canon PIXMA MP620 - mener den kostede 1K eller noget i den stil.
Som Burger er inde på, så laver Brother også nogle gode maskiner, og de er forholdsvis billige i drift.

Den ser faktisk slet ikke så ringe ud igen, og med en pris på 900,- med fragt og med en pris på 80kr pr blæk patron..

Hvor den Brother som Burger anbefalede som Juice også brugte, koster 700,- med fragt. Men kan dog ikke lige finde ud af hvilke blæk den bruger, men umiddelbart det hvad jeg har kunne finde er Brother LC 970 serien som koster 40kr pr blæk patron.

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin
Det jeg har oplevet med en Brother, var ikke særlig imponerende, når man ikke kan printe ud selvom 1 eller 2 af ens patroner er løbet tør er en printer fuldstændig værdiløs for mig.. Ved dog ikke hvilken model det var, kun at var svigermors kærestes hehe..

Men er det ikke forholdsvis standard at når f.eks. Gul er løbet tør, så kan man ikke printe? Det er selvfølgelig træls når man er igang med at printe ud i sort :)

-----------

Nogle som muligvis kender sider hvor de går lidt mere i dybte angående blæk, for umiddelbart ligger mit valg på den billige Brother i forhold til den lidt dyre Canon. Men det vil jo ikke nytte mig noget når f.eks. Brother printerens patroner kun indeholder 1/3 af hvad en Canon patron indeholder f.eks.

Jeg takker for jeres svar :)

9

tirsdag, 11. august 2009, 08:01

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

10

tirsdag, 11. august 2009, 08:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo
Kunne være

http://www.printerpatroner.dk/shop/frontpage.html

http://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder

Bare 2 af dine muligheder ;).

Mvh
Sam

Takker mange gange, printerpatroner.dk er en dejlig præsis hjemmeside, takker :)

Så tror jeg næsten jeg har fået svar på det hele :)

Dog lige noget jeg er faldet over

Nu skriver Brother at de printer:
27 Sider pr minut i Farve
33 Sider pr minut i Sort
men i 6000x1200 DPI

Hvorimod en Canon printer:
17 Sider pr minut i Farve
26 Sider pr minut i Sort
i 9600x2400 DPI

Er der stor forskel på et normalt word dokument som er printet i 6000x1200 DPI eller 9600x2400 DPI ?.

11

tirsdag, 11. august 2009, 09:19

Tror bare i kan se bort fra posten oven over :)

Jeg har lige set i Bilka reklamen at de har en fin Canon Pixma MP620 til salg for 850kr, så tror vi smutter i bilka og køber sådan en fætter idag :)

Takker man gange for jeres tid og indlæg :)

12

tirsdag, 11. august 2009, 12:02

nu ved jeg ikke hvad du skal studere men nogle universiteter giver 10% på blæk gennem inkclub.dk http://www.mecenat.dk/rabatter_nationell…id=13&id_meny=6

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

13

tirsdag, 11. august 2009, 15:08

Så blev der købt ny printer :)

Til info blev det ikke en Canon MP620 som var på tilbud i bilka, pga den var udgået, så valgt og smutte i Computer City istedet hvor den var til 1200kr, så valgte at tage storebroren MP630 istedet til samme penge :)

14

tirsdag, 11. august 2009, 15:16

computer city - de er ellers totalt dyre

men ikke så slemt -> http://www.pricerunner.dk/pl/116-1149281…mmenlign-Priser

15

tirsdag, 11. august 2009, 15:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz
computer city - de er ellers totalt dyre

men ikke så slemt -> http://www.pricerunner.dk/pl/116-1149281…mmenlign-Priser

Ja kunne jeg fornemme da han sagde deres indkøbs pris lå på 880kr :P

Men gør mig nu ikke så meget, har ikke hørt dårligt om Computer City of deres service, hvis printeren skulle være istykker..

Så er lidt nemmere til end at skulle sende den til reperation hos et internet firma og vente en måneds tid før den kommer tilbage :)

16

tirsdag, 11. august 2009, 16:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af nitan

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Men er det ikke forholdsvis standard at når f.eks. Gul er løbet tør, så kan man ikke printe? Det er selvfølgelig træls når man er igang med at printe ud i sort :)

Altså min canon Pixma IP4200 har en ignorer knap hvis jeg kun skal printe i sort, og det virker fint, og samtlige patroner er tomme og den melder fejl, men som sagt kan du bare trykke ignorer :)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

17

tirsdag, 11. august 2009, 23:32

Nå rimelig utilfreds, nu når man endelig lige har haft tid til at kigge på dyret..

Også som lovet fra butikken at den havde normalt Netværk interface, så har den ikke.. men blot kun USB interface... For havde nu rimelig meget tiltro til expedienten når han lover at den har Netværk :S

Well så må man jo få den tilbyttet til en 620 istedet, når den nu ikke stiller de krav som der blev lovet i butikken.

Lidt øv øv, når man så ved at de enlig ikke aner hvad de snakker om.. men bare prøver at pushe noget på dig som ikke har 110% styr på hvad de enlig er de har mellem hænderne.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (11.08.2009, 23:49)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.