NTLDR mangler

  • Hej...


    Jeg har lige formateret min computer, fordi jeg ville ligge det nye windows 7 på.
    Så jeg smider CDén i med Windows 7, og går så ind i boot menuen, trykke så på CDROM.
    Og så fortælle den mig bare NTLDR mangler?


    Altså de andre gange jeg har formateret, har den sagt jeg skulle trykke på en knap for at forsætte.
    Og jeg har også prøvet med andre Windows, men den siger stadig bare NTLDR mangler...


    Nogen der ved hvorfor?


    //Tullan

  • Allerede her kan jeg fortælle at du har et Gigabyte motherboard og minimum 2 HDD... Sad selv og var irriteret over denne fejl.


    Hiv sata kablerne ud på dine lager-HDD og start op kun med den HDD dit OS skal ligge på. Når du har installeret windows kan du sætte de andre til og alt virker som det skal.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Allerede her kan jeg fortælle at du har et Gigabyte motherboard og minimum 2 HDD... Sad selv og var irriteret over denne fejl.


    Hiv sata kablerne ud på dine lager-HDD og start op kun med den HDD dit OS skal ligge på. Når du har installeret windows kan du sætte de andre til og alt virker som det skal.


    utroligt at microsoft stadig ikke kan sørge for at den smider alle boot filer på samme partition som man installerer på, troede kun det var xp der gjorde det....altid installer windows med kun 1 hdd

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Mit Asus board gjorde det også, fordi mit OS drev ikke var C: drevet. Derfor fandt Win installer det nødvendigt at lægge filer på C: drevet (der bare var en uskyldig lager harddisk) Totalt åndssvagt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • havede samme problem i XP dagene, men efter en BIOs flash var problemet løst, så nej det er ikke kun M$ skyld men er kompabilitets problem mellem bundkort og OS


    hvad med Windows 7 -> har du mere ind en skærm tilslutted under installation -> kommer du aldrig til desktop


    :crazyeyes:


    nok pga. at win 7 har overtaget de primære (ATI) grafik driver instillinger, så som display settings :crazyeyes: