Hjælp til "stuck" pixels! (skærm)

  • Hej Tweakers


    Jeg har fået mig en HP LP2475W monitor.


    Jeg har dog opdaget 2 "stuck" blå pixels, en midt i centrum af skærmen og en helt nede i bunden.



    Jeg har brugt diverse metoder til at live dem begge op, eks. programmet UDpixel og også prøvet at nænsomt gnuppe og holde på selve den stuck pixel.



    Det har virkert delvist, og det virker til at jeg har fået dem vagt til live eller lign, jeg kan pt. ikke se dem men jeg forsøgte efterfølgende at berøre stederne de sad og det fik dem til at lyse op igen....med en ny omgang pudsning fik jeg dem fjernet igen.



    Mit spørgsmål går så på, er de væk, eller kommer de bare igen, eftersom jeg med berøring kan få dem frem igen?


    HP har tilbudt mig en ny men jeg sidder lige pt. og skriver uden nogen visuelle pixel fejl....skal jeg bare beholde denne skærm og regne med de ikke viser sig, så længe jeg ikke rør i området hvor de sad?



    Tak for al hjælp der måtte kan komme!


    mvh


    Martin


    (ps emnet kører også på flatpanels.dk)

  • De vil komme og gå


    Har selv en lille pixel på min bærbar som en engang imellem hænger 15 min UDPxiel og køre den igen også kan der gå 3-4 måneder inden jeg ser den igen.


    Hvis du kan leve med det så behold skærmen men personligt selv havde jeg taget imod HP's tilbud om en ny skærm :)

  • Få den byttet, bare for en sikkerheds skyld.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay, det var også det jeg regnede med.



    ang. at jeg kan få dem frem igen ved at røre dem, det vil så sige at de ikke er levende men rent faktisk bare er....? i stilstand eller?